Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

NotRyan

Medlem
Man kan ju tycka det. Men å andra sidan är ju inte uppgraderingssystem något man ska räkna med alls.


Ja, det är den.
Tack, då är det nog för att man inte vill att folk ska vara "säkra" på att få uppgradera, och därigenom bara boka en lägre klass...
 

chazzie

Medlem
EBG 20%, EBS 10%, eller nämndes inte lägre nivåer?

Det är nog inte helt omöjligt, det står trots allt på SAS hemsida att EBS, EBG,, EBD osv har större chans än övriga, så någon procent räknas säkert, 10% skulle vara helt OK för mig som EBS tycker jag, då har jag ju en chans att slå "pöbeln" på fingrarna i alla fall :D
 

SNIFF

Medlem
Det är nog inte helt omöjligt, det står trots allt på SAS hemsida att EBS, EBG,, EBD osv har större chans än övriga, så någon procent räknas säkert, 10% skulle vara helt OK för mig som EBS tycker jag, då har jag ju en chans att slå "pöbeln" på fingrarna i alla fall :D
På SAS Diamondeventet sade man att EBD fick 30% påslag på sitt bud, vilket är ju rätt bra. Har inte riktigt tillräckligt med data ännu för att kunna se att EBD är favored i systemet.
 

Funcadelic

Medlem
Det är nog inte helt omöjligt, det står trots allt på SAS hemsida att EBS, EBG,, EBD osv har större chans än övriga, så någon procent räknas säkert, 10% skulle vara helt OK för mig som EBS tycker jag, då har jag ju en chans att slå "pöbeln" på fingrarna i alla fall :D

Ett alternativ till att man får ett påslag, som jag har för mig har diskuterats tidigare, är att status trumfar vid identiska bud. Det är ju dock ganska många nivåer på mätaren, så frågan är hur stor sannolikhet det är att man lägger identiska bud. Vid brytgränserna för olika bid strength samt vid lägsta möjliga bud lär vi kunna få ett antal bud om.
 

niklaswik

Medlem
Har någon hunnit testa Plusgrade på en biljett bokad med annat flygbolags bonusprogram för att se om det verkligen stämmer att uppgradering ger 0 poäng/miles?
 

agehall

Medlem
Tack, då är det nog för att man inte vill att folk ska vara "säkra" på att få uppgradera, och därigenom bara boka en lägre klass...
De borde ju iofs ta emot budet oavsett kan man tycka.

Har någon hunnit testa Plusgrade på en biljett bokad med annat flygbolags bonusprogram för att se om det verkligen stämmer att uppgradering ger 0 poäng/miles?
Går det verkligen? Skulle bli mycket förvånad om det fungerade eftersom en sådan biljett inte är utställd på 117-stock.
 
Last edited:

vicce

Medlem
Hur långt i förväg kan man lägga bud? Har en resa mellan GOT-EWR (via CPH) den 12 juli och tillbaka 23 juli.
När jag söker får jag bara upp "We are unable to process your request at this time".
Är jag förtidigt ute?
 
Toppen