Senaste nytt

Problem med kreditering av SAS flighter till Miles & More

Bonden

Medlem
Någon som har lyckats få sina miles automatiskt de senaste månaderna från sas?
För min egen del kommer de inte in automatiskt och efterregistreringen funkar inte heller utan säger bara:
Kod:
13/04/2012 	FRANKFURT MAIN-KOPENHAGEN 		
Flight already credited 		
LH6222/SK1638 	  	 
Business Class, J

Jag har redan fått fysiskt skicka över en äldre bokningen..
 

Senator

Moderator
Alla mina 3 segment i år har behövd handpåläggning. Jag gissar kombinationen av två nya system på samma tid har skapat problem.
 

ulagun

Medlem
Problemen började 27/2
Här är min variant. Har 19 stycken likadana = 28.500 miles. Noname innebär att jag inte får några miles.
Det värsta är att ingen verkar bry sig. Allra minst SAS

14/03/2012 STURUP-ARLANDA
Name not on passenger list
SK130/SK130
Business Class, C
 

campaigner

Medlem
Japp, samma problem här, fast inte M&M utan EB, när flighterna har hanterats av Lufthansa (utgått från München). Ett par av dem har jag lyckats efterregistrera på EB-sidan, men en av dem - där jag var bokad på ett LH-nummer som i själva verket var en code share som SAS utförde - går inte, utan jag måste använda manuella formuläret.
 

EBGGOT

Medlem
Japp, samma problem här, fast inte M&M utan EB, när flighterna har hanterats av Lufthansa (utgått från München). Ett par av dem har jag lyckats efterregistrera på EB-sidan, men en av dem - där jag var bokad på ett LH-nummer som i själva verket var en code share som SAS utförde - går inte, utan jag måste använda manuella formuläret.

Jag har exakt samma problem, flera fligher med LH/SN som inte kommit in EB. Så systemen verkar inte inte vara kompisar. Har dock inte provat att efterregga ännu. Det måste gå X antal dagar har jag för mig ...
 

ulagun

Medlem
Nu händer det saker.
Har blivit uppringd av SAS Corporate support idag.
Orsaken till allt strul är tydligen att både SAS och Lufthansa bytt system ungefär samtidigt slutet av februari, och dessa system är inte helt överens.
De har nu börjat få ordning på detta och till min glädje så har sex flygningar nu registrerats och de har koll på övriga.
Hoppet är det sista som överger människan....
 

StarFlyer

Medlem
Nu verkar det äntligen fungera med automatik. Har under våren 8 segment med SK i C som inte kommit in på mitt M&M konto, men förra veckan rullade alla 8 in över en natt utan åtgärd från min sida (äldsta flighten var sen i Mars).

Så ni som saknat poäng bör ta en titt på era M&M konton!
 

Senator

Moderator
Jag fick också nu "automatiken" att fungera. Det tog ca 15 dagar från flight med SAS innan det ramlade ner poäng på M&M. Men, det funkar...
 
Toppen