Senaste nytt

Trevligt turistklasshotell i San Francisco?

jsn

Medlem
Jag skall spendera 4 nätter i San Francisco i mitten på denna sommar, första gången jag är där, och undrar vad ni har för tips på trevliga och bra hotell för en förstagångsturist?
Jag tar gärna 4* hotell om jag hittar bra pris på dem, men samtidigt känns det som att jag inte behöver lägga mig på den nivån (Hilton, SPG,...), trevliga och mysiga 3* räcker gott. (Någon jag pratade med sa att även 2* är riktigt bra i S.F...?) Jag har varit inne och tittat på olika hotellsiter och priserna verkar ligga relativt högt mitt i sommaren.
Det finns en några år gammal reseguide till S.F. på forumet, som rekommenderar bla W, och det finns ett antal reserapporter som iaf i viss mån nämner hotell, men jag har inte hittat någon mer sammanhållande sammanställning. Så ös på med tips :)
 

jsn

Medlem
Lite återkoppling - jag bokade Hotel Zelos som ligger i korsningen Market Street 4:th Street, nära Union Square och en av kabelspårvagnarna. Visst, en bit fån Fishermans Wharf, men nära BART, bussar och spårvagnar. Spårvagn F går till Fishermans Wharf.
Jag är riktigt nöjd med detta hotell. Flawless är nog bästa ordet som sammanfattar vistelsen. Hyggligt stora rum som var fräscha, fönster mot innergården så tyst och skön miljö. OK badrum, fräsch men med lågt badkar och fast monterat duschmunstycke, men så verkar de flesta nordamerikanska hotellen se ut.
Jag kan definitivt tänka mig detta hotell nästa gång jag kommer till SF.
 
Toppen