Concorde
Founding Member
Undertecknad, Fru samt jr. på 8 månader skulle flyga till Köpenhamn i morse från Arlanda för att ha semester en vecka i Skåne. Tack vare EB sommarkampanjen kostade det 12000 poäng samt 600 kronor i skatter. LH Senator gav oss tillgång till lounger där vi planerade att äta frukost...
Vi blev offloaded när vi skulle checka-in på Arlanda T5. Det var ingen diskussion om vi kan tänka oss, utan det var bara att acceptera. Vi fick erbjudande att hoppa på Malmö flighten från T4 som gick om 30 minuter! och sedan betald marktransport till CPH, plus 150EUR i SAS vouchers per vuxen som kompensation. Fair enough. Vi skulle ju ändå till Skåne
Lunk med väskor och barnvagn till T4. Checkade in väskorna med 20 minuter kvar, fick "tränga" oss i säkerhets kontrollen som var lång (inga sura miner, alla förstod.) kom till gaten som näst sista familj, vouchers låg och väntade samt vi fick säten längst fram. Taxin väntade på Sturup.
Imponerad! Men, hur ligger det till med kompensation för "involuntary offloading"? Jag är mycket nöjd med hur SAS hanterade krisen och inte ute efter mer. Helt enkelt nyfiken på vad som gäller.
Vi blev offloaded när vi skulle checka-in på Arlanda T5. Det var ingen diskussion om vi kan tänka oss, utan det var bara att acceptera. Vi fick erbjudande att hoppa på Malmö flighten från T4 som gick om 30 minuter! och sedan betald marktransport till CPH, plus 150EUR i SAS vouchers per vuxen som kompensation. Fair enough. Vi skulle ju ändå till Skåne
Lunk med väskor och barnvagn till T4. Checkade in väskorna med 20 minuter kvar, fick "tränga" oss i säkerhets kontrollen som var lång (inga sura miner, alla förstod.) kom till gaten som näst sista familj, vouchers låg och väntade samt vi fick säten längst fram. Taxin väntade på Sturup.
Imponerad! Men, hur ligger det till med kompensation för "involuntary offloading"? Jag är mycket nöjd med hur SAS hanterade krisen och inte ute efter mer. Helt enkelt nyfiken på vad som gäller.