Senaste nytt

Hur länge har Air France råd med strejker?

Hej, Ja det ska bli kul med en ny chef :) För första gången på länge så går vi med plus siffror så det här ska nog lösa sig. Hoppas du får en trevlig helg. Mvh Tina Palitz
Intressant, kan du specificera?
Btw jag skulle åka med er mkt mer om det gick att boka enkelbiljetter till/från LPI. Nu blir det SAS i dom fallen som jag inte ska åka exakt samma sträcka tillbaka.
 

agehall

Medlem
Intressant, kan du specificera?
Btw jag skulle åka med er mkt mer om det gick att boka enkelbiljetter till/från LPI. Nu blir det SAS i dom fallen som jag inte ska åka exakt samma sträcka tillbaka.
Fast det kan du göra. De flesta av AF/KLMs fares tillåter att de kombineras med andra fares på half round-trip basis ungefär såhär:
Kod:
 END-ON-END
     END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
     FARES BUT ARE NOT PERMITTED WITH INTERNATIONAL
     FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
     PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
     SEPARATELY ON THE TICKET. TRAVEL MUST BE VIA THE
     POINT OF COMBINATION.
   OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
     FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
     -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS WHICH CONSISTS
      OF NO MORE THAN 2 INTERNATIONAL FARE COMPONENTS AND
      THE OPEN SEGMENT AT ORIGIN MUST BE IN ONE COUNTRY.
      THE OPEN SEGMENT AT DESTINATION HAS NO RESTRICTIONS
      A MAXIMUM OF 2 FARE COMPONENTS PERMITTED. MILEAGE
      OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN MILEAGE
      OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
     -TO FORM ROUND TRIPS
     -TO FORM CIRCLE TRIPS
      A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
      PERMITTED.
     OPEN JAWS/CIRCLE TRIPS NOTE -
       FOR NORMAL FARES THE MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT
       MUST BE EQUAL/LESS THAN THE MILEAGE OF THE
       OUTBOUND SEGMENT
     PROVIDED -
       COMBINATIONS ARE WITH ANY -7WKSE/-SRSE TYPE FARES
       FOR CARRIER KL/AZ WITHIN EUROPE
       OR FOR CARRIER KL/AZ BETWEEN EUROPE AND ISRAEL
       OR FOR CARRIER KL/AZ BETWEEN EUROPE AND E URAL
       RUSSIA IN RULE SEST/SETM IN TARIFF
       IPREURP - WITHIN EUROPE-INTERNATIONAL.
       COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER AF IN
       ANY RULE IN ANY TARIFF.

Så ifall du inte tänker flyga tex LPI-AMS-CDG och sedan ta tåget tillbaka så borde det gå att ordna.
 
Fast det kan du göra. De flesta av AF/KLMs fares tillåter att de kombineras med andra fares på half round-trip basis ungefär såhär:
Kod:
 END-ON-END
     END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
     FARES BUT ARE NOT PERMITTED WITH INTERNATIONAL
     FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
     PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
     SEPARATELY ON THE TICKET. TRAVEL MUST BE VIA THE
     POINT OF COMBINATION.
   OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
     FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
     -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS WHICH CONSISTS
      OF NO MORE THAN 2 INTERNATIONAL FARE COMPONENTS AND
      THE OPEN SEGMENT AT ORIGIN MUST BE IN ONE COUNTRY.
      THE OPEN SEGMENT AT DESTINATION HAS NO RESTRICTIONS
      A MAXIMUM OF 2 FARE COMPONENTS PERMITTED. MILEAGE
      OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN MILEAGE
      OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
     -TO FORM ROUND TRIPS
     -TO FORM CIRCLE TRIPS
      A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
      PERMITTED.
     OPEN JAWS/CIRCLE TRIPS NOTE -
       FOR NORMAL FARES THE MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT
       MUST BE EQUAL/LESS THAN THE MILEAGE OF THE
       OUTBOUND SEGMENT
     PROVIDED -
       COMBINATIONS ARE WITH ANY -7WKSE/-SRSE TYPE FARES
       FOR CARRIER KL/AZ WITHIN EUROPE
       OR FOR CARRIER KL/AZ BETWEEN EUROPE AND ISRAEL
       OR FOR CARRIER KL/AZ BETWEEN EUROPE AND E URAL
       RUSSIA IN RULE SEST/SETM IN TARIFF
       IPREURP - WITHIN EUROPE-INTERNATIONAL.
       COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER AF IN
       ANY RULE IN ANY TARIFF.

Så ifall du inte tänker flyga tex LPI-AMS-CDG och sedan ta tåget tillbaka så borde det gå att ordna.
Det är just det vi tänker göra, fast med bil. Bra om du låter KLM svara :)
 
Förlåt att du fick ett informativt svar. Det är ju kanske inte helt rimligt att förutsätta att du tänker flyga en massa åt det ena hållet men inte åt det andra. Det gör de flesta någon gång, men inte speciellt ofta.
Som tidigare har nämnts så har vi båt där nere och ibland går det en bil åt ena hållet med utrustning etc. I vilket fall så tycker jag att KLM bör börja sälja enkelbiljetter som SAS gör, det är nått jag saknar som kund. Open jaw/multiroute funkar inte alltid
 

agehall

Medlem
Ska man vara petig så ser det faktiskt ut som att de redan säljer enkelbiljetter. Iaf LPI-AMS/CDG.
 
Ska man vara petig så ser det faktiskt ut som att de redan säljer enkelbiljetter. Iaf LPI-AMS/CDG.
Exempel?

64ca2884500f5762c83763ff0f77b4b7.jpg

Det kanske är priset på enkelbiljetten som jag ska ha synpunkt på?
 

agehall

Medlem
Jag kan dra fram fares ur ExpertFlyer senare om ingen hinner före. Det stora problemet är nog att det fanns massor med R/T fares som var billigare. Men om du ringer till AF/KLM så kan de nog hjälpa dig boka en O/W. Du borde inte ens behöva betala bokningsavgift ifall det inte går att boka online.
 
Jag kan dra fram fares ur ExpertFlyer senare om ingen hinner före. Det stora problemet är nog att det fanns massor med R/T fares som var billigare. Men om du ringer till AF/KLM så kan de nog hjälpa dig boka en O/W. Du borde inte ens behöva betala bokningsavgift ifall det inte går att boka online.
Ok. Problemet är helt enkelt att SAS ofta är billigare när man väljer "enkel" men väljer man t&r så hamnar SAS och KLM på ganska lika prisnivå, LPI-AMS/CPH-XXX

Och, KLM är sjukt bra på att hjälpa en att boka via Twitterchatten. Superfin hjälp
 
Toppen