Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

LarsCph

Medlem
Jeg er ved at planlægge en tur af starten af Marts 2017 i 5-6 dage for mig selv og min datter som på det tidspunkt er 5 år til Dubai. Primært lidt sightseeing, besøg i Legoland og sol+vand. Rejse med Qatar Airways hvor vi for point + lidt cash kan komme retur København-Doha-Dubai på hhv business og first class på en ret fin connection.

Men hvor skal vi bo? Jeg tænker at finde ét sted, gerne omkring The Palm. God service og gerne et forholdsvist stort værelse.

Gode forslag modtages gerne. Det vil være fint hvis det kan holdes under 2.000 DKK i døgnet inklusive morgenmad.
 

rvarttinen

Medlem
Tak ja - meget gerne lidt billeder :)
Här kommer några .. blir lite av 'teaser' då jag inte vill avslöja för mycket innan en liten rapport ... :)

Villan, en Beduin suite, vi bodde i. Som ett tält både exteriört och interiört, smakfullt inrett med antikviteter och så har "tältet" ett kaklat badrum och stengolv (!). Ja, Al Maha uttalas: "alma-ha!".. transkiberingen från arabiska är väl inte helt rättvisande alltid.
20160216_183121.jpg

Några antikviteter ovanför sängen:

P2155018.JPG

Varje svit har en egen liten pool, bra temperatur (luften kan vara rätt sval i februari):
P2165023.JPG

Utsikt från poolen:
P2165024.JPG

Champagne i solnedgången ute i öknen, en av de två utflykter per dag som ingår i priset:
P2165111.JPG

4-hjulsdriven jeep som tar en ut i öknen för att se växt- och djurlivet och ett glas champagne vid solnedgången, om du inte vill prova på att rida kamel i karavan ut till den tillfälliga champagnebaren:
P2175127.JPG

Dunedriving:
P2175143.JPG

Djurlivet är också rätt nära inpå, här en arabisk bergsgasell utanför villan/sviten:
P2175141.JPG

Och, så vill man ju se en oryx:
P2160441.JPG

Maten är mycket bra på Al Maha, allt som serveras är gjort på ekologiska råvaror och tillreds enligt den högre skolans kokkonst. Här lite äggröra med ful medames (ut. "fool meddamms") till frukost:
P2175173.JPG

Avslutningsvis, mer öken, naturen är faktiskt fantastisk! Det är svårligen beskrivet och behöver egentligen upplevas - för egen del är det inte frågan om utan när vi åker tillbaka.
P2160454.JPG
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
@rvarttinen : wow, det ser altså godt ud. Det er nok ikke stedet hvis jeg tager derned med min datter (bl.a. fordi de så vidt jeg kan se kræver at man er mindst 10 år for at bo der) - men jeg kan godt se at vi nok er nødt til at planlægge en køretur ud i den store sandkasse. Det ser fantastisk flot ud i ørkenen...
 

rvarttinen

Medlem
@rvarttinen : wow, det ser altså godt ud. Det er nok ikke stedet hvis jeg tager derned med min datter (bl.a. fordi de så vidt jeg kan se kræver at man er mindst 10 år for at bo der) - men jeg kan godt se at vi nok er nødt til at planlægge en køretur ud i den store sandkasse. Det ser fantastisk flot ud i ørkenen...

Jo, de har en lägsta åldersgräns. Ett tyskt par vi mötte hade lämnat sina barn med sina föräldrar (jysst att bjuda med sina svärföräldrar på en tripp till Dubai!) på resorten vid havet som de bodde på och spenderade en natt på Al Maha. De lyckades "klämma in" fyra utflykter totalt på den korta tid de var på resorten ute i öknen. Fick veta efteråt att barnen hade tydligen inte saknat dem ... de hade haft jättekul med sina mor- o farföräldrar på stranden och vattenparken ... :)
 

LarsCph

Medlem
Jo, de har en lägsta åldersgräns. Ett tyskt par vi mötte hade lämnat sina barn med sina föräldrar (jysst att bjuda med sina svärföräldrar på en tripp till Dubai!) på resorten vid havet som de bodde på och spenderade en natt på Al Maha. De lyckades "klämma in" fyra utflykter totalt på den korta tid de var på resorten ute i öknen. Fick veta efteråt att barnen hade tydligen inte saknat dem ... de hade haft jättekul med sina mor- o farföräldrar på stranden och vattenparken ... :)

Ah ja - men dét kunne jeg bestemt også godt have fundet på hvis det var rejse sammen med fruen - det er sundt at være på ferie med sine børn, men det er godt nok også sundt lige at sørge for at være sig selv bare engang imellem :) I øvrigt syntes jeg at det er meget fint med hoteller som det dér hvor man ikke tillader småbørn - det er altså bare meget lækkert hvis man er på partur at der ikke er en masse børn alle vegne. Nå men Al Maha er noteret i min lille "some day, maybe" notesblok. Min tur til marts bliver kun min datter og jeg (fruen er på 10 dages dykkertur/liveaboard ved Maldiverne - så nej hun bliver ikke snydt for noget) så der bliver det noget mere børnevenligt.
 

LarsCph

Medlem
Efter at have kigget lidt omkring ser Sofitel Dubai The Palm Resort & Spa ud til at være et ret godt valg (Sofitel Dubai The Palm - Luxury Dubai Hotel) Det ligger ved stranden, priserne ser håndterbare ud, pool'en ser ud til at være fin. Morgenmaden koster ikke en milliard ekstra. Det er endda mulighed for at få half board til en rimelig pris, delvist også fordi min datter spiser gratis så vidt jeg kan se hvis man køber det til mig.

Er der nogen som har prøvet at bo der som kan kommentere?
 

Magnus_K

Medlem
@LarsCph
Har dom private beach? Tycker mig har läst ngn recenssion här att dom inte har det.
Det kommer öppna ett W på Palmen senare under hösten eller i början av 2017. Kan vara ett alternativ.
 

LarsCph

Medlem
@Magnus_K -> Ja de har de. De nyeste omtaler på TripAdvisor nævner også private beach så hvis der ikke var burde det nu være OK.

Tak for tip om W, det kunne være en mulighed også hvis de når at blive klar inden Marts 2017 og måske endda har gode introduktions-priser :)
 
Toppen