Senaste nytt

Radarfel i stora delar av Sverige?

matt

Medlem
Min sambo är bokad på SK936 (SFO-CPH) som har blivit inställd pga att SK935 (CPH-SFO) blev inställd idag. Då det inte verkar ha varit så många fligher som blivit inställda från CPH så känns den mest troliga anledningen till det inställda flyget något helt orelaterat till radarfelet eller att crew blev försenade från ARN till CPH för att flyga SK935 (pga radarfelet).

Någon som vet hur stora chanserna är att få ersättning i det här fallet? Förutsatt att hon blir försenad till ARN så klart. Hon har just nu blivit ombokad via FRA med en flight som går 2,5 timmar tidigare än den ursprungliga flighten, men har svårt att hinna ut till flygplatsen till den tiden.
 

TasselT

Medlem
Är på Arlanda nu, helt galet här. Ska vidare till GOT, men har missat flighten med god marginal. Fått sms från SAS att jag nu kan checka in på min flight som går 07:00 i morgon.. Förstår att det betyder ombokning, men har ingen mer info.

Det är galet mycket kö till de service centers jag varit förbi. Finns det något litet center någonstans där det är större chans för mindre kö? Gissar att jag måste få hotell voucher eller motsv?

Är EB silver och flyger plus.
Jag hade nog försökt ta mig in till Stockholm och ta första bästa tåg till Göteborg...
 

demgard

Medlem
Jag hade nog försökt ta mig in till Stockholm och ta första bästa tåg till Göteborg...

Och precis så blev det. Var lite för trött och hungrig för att minnas det jag insåg bara någon timme tidigare - blir ju ingen ersättning från SAS för hotell etc. Så nu sitter vi på tåget istället.
 

Matsson

Medlem
Sitter i taxin mot Hilton efter 3 Tim försenat flyg från SFT. STOR eloge till crew som med gott humör lättar upp stämning hos trötta pax.Fick välja mellan två röda viner och valde såklart båda Bra där SAS!!!!
 

Brandten

Medlem
Någon som vet eller såg om trafiken över Sverige (typ Emirates och Qatar USA trafik) fick flyga omvägar?
 

demgard

Medlem
Så nu sitter vi på tåget istället.

Efter en dag som detta var det väl helt oundvikligt, men nu har tåget framför oss havererat. Man håller på att evakuera alla som sitter på det till ett annat tåg, vilket gör det omöjligt att köra förbi. Enligt SJs uppskattning lär vi bli minst 30 minuter sena som det ser ut nu. I min erfarenhet betyder det på SJ språk att det hade varit bättre om jag accepterat flighten jag blev ombokad till i morgon 07:00.. o_O
 

Konto93

Medlem
Ska flyga UME-ARN-MMX imorgon och det är lite olika infrmation. Har fått sms från ang. försening på första leg och inställt på det andra. Går jag in på SAS "är flyget i tid?" verkar båda vara i tid.

Någon som har problem med flygen till imorgon med?
 
Toppen