vad vi håller på med...
Allt man gör för att jaga de där poängen för att få ett nytt, skinande kort och en högre status.
Själv så har jag kvalificeringsperiod Jun-Maj och sålunda knappt två veckor kvar att få ihop de 16315 poäng som krävs till Diamond. Den här helgen ska jag flyga ARN-FRA-ORD-ATL-IAD-FRA-ARN med LH/UA i P-klass tack vare kampanjen förra månaden. Det borde ge 11125 poäng om jag har räknat rätt.
Återstår 5190 poäng. Kan ju alltid lösas med Amex Eurobonus Elite för 4000kr. Men att lägga 4000kr för ett kort känns inte riktigt rätt. I och för sig så når jag snart min första 2-4-1 och med Elite-kortet så skulle jag kunna få en till. Men det bygger ju på att jag får användning för den också.
5190 poäng... Kan ju åka ner till Algarvekusten och hälsa på mamma. 4540kr ska SAS ha för den resan, ARN-CPH-AGP i A och AGP-CPH-ARN i Z ger ju 5250 poäng + 25% så det räcker ju (+bilhyra och hotell i CPH).
Trist när man kan hitta en billigare biljett ARN-CPH-AGP med SK i A och AGP-ZRH-ARN med LX i Z och då dessutom prova LX business. Men LX Z ger ju bara 100%, så det blir (750+1500)*1,25 + 1000 + 925 = 4737 poäng.
Känner mig som en idiot som flyger SAS Plus när det är dyrare än LX Business men vad ska man göra...
Vet inte riktigt vad jag egentligen ville säga/ha ut av posta här men det var skönt att skriva av sig lite i alla fall
Edit: Kom på att man kan köpa baspoäng! Om jag väljer LX hem så saknar jag 453 baspoäng, det kostar 5000 extrapoäng att köpa 500 baspoäng
Edit2: F*n, nu är det Z0 på de LX-flighterna som jag tittade på LX2117 är lite tidigt om man ska köra några timmar på morgonen också.
Allt man gör för att jaga de där poängen för att få ett nytt, skinande kort och en högre status.
Själv så har jag kvalificeringsperiod Jun-Maj och sålunda knappt två veckor kvar att få ihop de 16315 poäng som krävs till Diamond. Den här helgen ska jag flyga ARN-FRA-ORD-ATL-IAD-FRA-ARN med LH/UA i P-klass tack vare kampanjen förra månaden. Det borde ge 11125 poäng om jag har räknat rätt.
Återstår 5190 poäng. Kan ju alltid lösas med Amex Eurobonus Elite för 4000kr. Men att lägga 4000kr för ett kort känns inte riktigt rätt. I och för sig så når jag snart min första 2-4-1 och med Elite-kortet så skulle jag kunna få en till. Men det bygger ju på att jag får användning för den också.
5190 poäng... Kan ju åka ner till Algarvekusten och hälsa på mamma. 4540kr ska SAS ha för den resan, ARN-CPH-AGP i A och AGP-CPH-ARN i Z ger ju 5250 poäng + 25% så det räcker ju (+bilhyra och hotell i CPH).
Trist när man kan hitta en billigare biljett ARN-CPH-AGP med SK i A och AGP-ZRH-ARN med LX i Z och då dessutom prova LX business. Men LX Z ger ju bara 100%, så det blir (750+1500)*1,25 + 1000 + 925 = 4737 poäng.
Känner mig som en idiot som flyger SAS Plus när det är dyrare än LX Business men vad ska man göra...
Vet inte riktigt vad jag egentligen ville säga/ha ut av posta här men det var skönt att skriva av sig lite i alla fall
Edit: Kom på att man kan köpa baspoäng! Om jag väljer LX hem så saknar jag 453 baspoäng, det kostar 5000 extrapoäng att köpa 500 baspoäng
Edit2: F*n, nu är det Z0 på de LX-flighterna som jag tittade på LX2117 är lite tidigt om man ska köra några timmar på morgonen också.