Senaste nytt

Churn or Burn? Hjälp med Mileage Run eller förslag på bonusresa

gdaily

Medlem
Tjena, lägg pannan i djupa veck tillsammans med mig!

Jag har "blivit påtvingad" att ta två veckors semester i augusti, och har inga som helst planer på vad jag skall göra. Att sitta hemma och uggla blir bara för tråkigt. Så jag bör väl resa någonstans, men vart?

Alternativ 1: Jag skulle behöva runt 20.000-22.000 statusmiles på Bmi för att hålla liv i mitt guldkort. Någon som har ett förslag på en trevlig milagerun för så lite pengar som möjligt? Helst inte USA, för där har jag varit så mycket... Jag vill väl stanna i 7-12 dagar och semestra, så det gör inget om destinationen är trevlig, billig, och innebär sol och bad.

Alternativ 2: Jag har 50.000 miles på Lufthansa och 110.000 miles på Bmi som kan utnyttjas till någon trevlig semester, om jag ger upp guldkortsdrömmarna i framtiden och tar ut en award i stället. Förslag på resmål? Långa resor är Businessclass ett måste..

Det är för varmt för att jag ska tänka själv, ge mig era bästa tips!
/Ola
 

ucce

Medlem
Tjena, lägg pannan i djupa veck tillsammans med mig!

Jag har "blivit påtvingad" att ta två veckors semester i augusti, och har inga som helst planer på vad jag skall göra. Att sitta hemma och uggla blir bara för tråkigt. Så jag bör väl resa någonstans, men vart?

Alternativ 1: Jag skulle behöva runt 20.000-22.000 statusmiles på Bmi för att hålla liv i mitt guldkort. Någon som har ett förslag på en trevlig milagerun för så lite pengar som möjligt? Helst inte USA, för där har jag varit så mycket... Jag vill väl stanna i 7-12 dagar och semestra, så det gör inget om destinationen är trevlig, billig, och innebär sol och bad.

Alternativ 2: Jag har 50.000 miles på Lufthansa och 110.000 miles på Bmi som kan utnyttjas till någon trevlig semester, om jag ger upp guldkortsdrömmarna i framtiden och tar ut en award i stället. Förslag på resmål? Långa resor är Businessclass ett måste..

Det är för varmt för att jag ska tänka själv, ge mig era bästa tips!
/Ola

Du skulle ju kunna rädda statusen och pricka ett billigt resmål med sol om du kör Lots erbjudande till hanoi i c. 12k tor från arn ger ca 20k miles till bmi. Kolla billiga premiumbiljetter tråden!
 

Dr. Miles

Expert
Det är för varmt för att jag ska tänka själv, ge mig era bästa tips!
/Ola

Det är värmt här i Sollentuna också.
Jag kan inte komma på något bättre än den som ucce skrev just nu.

Jag vill bara påminna dig en sak.
Någon gång i nästa år tror jag att bmi Diamond Club integreras till Lufthansa Miles&More.

Som du vet säkert redan att bmi DC är nog det mest generösa bonusprogrammet i Star Alliance.
Därför är det kanske bäst att använda bmi DC miles före integrering.

First class award till Fjärran Östern ä, kanske?
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Du skulle ju kunna rädda statusen och pricka ett billigt resmål med sol om du kör Lots erbjudande till hanoi i c. 12k tor från arn ger ca 20k miles till bmi. Kolla billiga premiumbiljetter tråden!

Låter intressant. Jag "kom på" att jag kanske vill till Filipinerna (Manilla) och då låter ju Hanoi som en bra bit på vägen!

Som du vet säkert redan att bmi DC är nog det mest generösa bonusprogrammet i Star Alliance.
Därför är det kanske bäst att använda bmi DC miles före integrering.
Jag har funderat kring det också, ja... Å andra sidan lär man få Lufthansa Guld i ett år vid integrationen, om man råkar ha guldkort då. Så jag känner mig som åsnan mellan hötapparna.

First class award till Fjärran Östern ä, kanske?
Ja, siktar numera på Filipinerna på ett sett eller annat...
 
Toppen