Senaste nytt

Stockholm - Cancun

Brusse

Ny medlem
Hej,
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Cancun
  • När vill/behöver du resa ut? 20augusti +/- 2 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 28-29 augusti
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance, dock inget krav
  • Vad är din budget? (per person) 20-25 tusen/person
  • Vad är det viktigaste för dig? Kvalitet
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack på förhand!

Jonas
 

Svenska73

Medlem
Köp flighterna separat. Vi flyger arn-ewr på SAS pch sedan ewr-cun på United. Mycket billigare än 1 biljett. Sista planet till CUN går 19:15.
 

Dr. Miles

Expert
Om ni inte är kinkiga med allianstillhörighet, kan ni flyga med Airberlin till Miami för ca 15.000 SEK inkl. skatter i Business class (inom Europa är dock i Economy class).
[Business class] Stockholm/Göteborg-USA T/R, Airberlin, från 13.100 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Screenshot20160517 02 AB.png


Sedan kan ni köpa en separat biljett för Miami-Cancun T/R.
Miami-Cancun T/R direkt med American Airlines kostar ca 320 USD inkl. skatter per person i Economy class.

Om du har British Airways Executive Club avios, kan du boka en bonusresa på American Airlines flight.
Sträckan är 531 miles så det kostar endast 7.500 avios per enkelresa i Economy class per person. I Business class blir det det dubbla (15.000 avios).
 

ulagun

Medlem
Hjälper inte dig med augustiavgång, men något jag ser fram emot är att Lufthansa verkar börja flyga direkt Frankfurt - Cancun i november.
Tänk att slippa allt vad transferstrul heter i USA och/eller centralamerika typ Panama
Tyvärr blir det nog svårt att hitta platser med bonus miles/poäng.
 
Hjälper inte dig med augustiavgång, men något jag ser fram emot är att Lufthansa verkar börja flyga direkt Frankfurt - Cancun i november.
Tänk att slippa allt vad transferstrul heter i USA och/eller centralamerika typ Panama
Tyvärr blir det nog svårt att hitta platser med bonus miles/poäng.

Det gjorde dom nu i vintras också. Med en A340 har jag för mig, med tre rader business.
Säsongslinje?
 
Ingen aning. Bokade några kolleger i februari på den. Har för mig att de sa att det var vanliga Lufthansa sätena. De sa också att det luktade kiss hela flighten i business. Kanske inte nyaste planet...
 
Toppen