Senaste nytt

COOP Medmera mer

JSQ

Medlem
Men när man handlat in en Coop-butik så har det varit 1 kr=2 poäng, är det kvar?

Ja,
Om du handlar för minst 21000kr/halvår på Coop, fördubblas poängen och ger 2 poäng/krona. Se kan du växla 10:1 och få EBP per 100 kr. Betala med AmEx och få ytterligare 15/20 per 100 kr på det du köpt på Coop.

Nae det stämmer väl inte? Står att det är intjäningen på köp utanför Coop som förändras till 0,5p/kr. Det ska fortsättningsvis vara så att man får 1p per krona för att man drar medlemskortet (Även Coop MC) sen även 1p/kr om man betalar med det. Handlar man sedan för över 21000kr/halvår så får man ytterligare 1 poäng per kr spenderad under detta halvår. Som en sidonotis så är intjäningen bättre att betala med Amex men dra MC/Medlemskort för grundpoäng om man nu har Amex.
 

jonah

Medlem
Vilket Mastercard är nu ett bättre alternativ?
För oss resenärer finns ju även andra aspekter att ta hänsyn till i valet av kort. För mig som använder Amex Platinum till de flesta köp och resebokningar, så så letar jag främst efter ett kompletterande MasterCard som har en god reseförsäkring samt är förmånligt att använda på resa (uttagsavgifter mm). Att kortet sedan ger bonus är bara ett plus.

Här har jag hittat Preem MasterCard som ett gott alternativ med även god bonus, men Coop har bättre reseförsäkring i jämförelse med t.ex. SAS MasterCard. Handelsbanken Allkort har dock bäst reseförsäkring vad jag kan se, men högre avgifter vid uttag utomlands.

Något ultimat kort som har allt verkar tyvärr inte finnas.
 
Nae det stämmer väl inte? Står att det är intjäningen på köp utanför Coop som förändras till 0,5p/kr. Det ska fortsättningsvis vara så att man får 1p per krona för att man drar medlemskortet (Även Coop MC) sen även 1p/kr om man betalar med det. Handlar man sedan för över 21000kr/halvår så får man ytterligare 1 poäng per kr spenderad under detta halvår. Som en sidonotis så är intjäningen bättre att betala med Amex men dra MC/Medlemskort för grundpoäng om man nu har Amex.
Mitt exempel är om du drar ett medlemskort i Coop. Inte nödvändigtvis ett MMM kort.
 
  • Gilla
Reactions: JSQ

Kajsan

Medlem
Coops kundtidning "mer smak", kom i förra veckan, sid 38. Där anger man att det är smart att resa med Coop då 15000 Medmera-poäng ger 1500 SAS EB poäng. Lite dålig timing på den informationen och/eller vilseledande. Många icke Businessclass-passagerare genomför nog huvuddelen av sina sommarresor efter 1 juni.
 

Samosaguas

Medlem
Coops kundtidning "mer smak", kom i förra veckan, sid 38. Där anger man att det är smart att resa med Coop då 15000 Medmera-poäng ger 1500 SAS EB poäng. Lite dålig timing på den informationen och/eller vilseledande. Många icke Businessclass-passagerare genomför nog huvuddelen av sina sommarresor efter 1 juni.
På vilket sätt är det dålig timing och/eller vilseledande? Det stämmer ju utmärkt att 15000 Coop-poäng ger 1500 Eurobonus-poäng.
 
A

Aurora

Guest
Hvordan sier man opp kredittkortet MedMera (men ikke medlemskapet i COOP)?
 
Toppen