Senaste nytt

Resa med SAS ungdom efter 25

Leo Brouwers

Ny medlem
Hej!

Det här verkar som det bästa stället att ställa frågor om gränstänjning utan att fråga flygbolaget självt.

Jag har ganska nyligen upptäckt att det är väldigt fördelaktigt att köpa flygresor via SAS ungdomsprogram, har mest jagat resor via exempelvis Skyscanner tidigare, och tiden börjar rinna ut för att kunna köpa den typen av biljetter.
Jag har ett par semesterresor inplanerade de kommande månaderna innan jag kommer behöva börja köpa biljetter till fullt pris (stackars mig) men jag vill så klart hinna med mer!
Jag undrar då om jag kan köpa resor innan jag fyller 26 till ungdomspris men som gäller efter det att jag fyllt 26. Är det någon som har prövat det?

Tack på förhand!
 

Abbs

Medlem
Den som reser måste vara under 26. Inom schengen är det (i princip) aldrig någon koll, men skulle inte våga göra det longhaul.
 
Kör på, ingen kollar. Hade ett sånt där studentkort som man köper på Kilroy i nått halvår efter att jag tog examen och ingen frågade varför jag reste på stundentbiljett.
(Dock: Bokar aldrig på Kilroy längre, budord etc.)
 

andreas

Medlem
Det enda godkända kryphål är att du köper en ungdomsbiljett och reser ut före din 26-års dag och sen återresa efter din 26-års dag. Fullt godkänt om man nu orkar saxa en massa tur- och returbiljetter fram o tillbaka.
 
A

Aurora

Guest
Dette kommer opp med gjevne mellomrom.

Klart du kan lure deg unna og fly med ungdomsbilletter, men vær klar over at du bedriver med direkte svindel og kan fengsles for dette.

Millionær dømt for flyjuks -smp.no/nyheter/alesundogomland/ – Nyheter fra Ålesund og omland.

"En mann i 30-åra fra Ålesund er i Sunnmøre tingrett dømt til fengsel i 30 dager.


Over en periode på flere år trakk mannen en rekke ganger av 10-11 år på alderen og kjøpte ungdomsbilletter da han skulle ut og fly med SAS.

Mannen må også betale 80.253 kroner i erstatning til SAS og 5.000 kroner i saksomkostninger til det offentlige."
 

Leo Brouwers

Ny medlem
Det var detta jag befarade, tack för alla svar! Och jag tror att jag är för feg för att våga riskera fängelse för att spara ett par slantar som jag egentligen borde klara av att pynta.
 

crown

Medlem
Det enda godkända kryphål är att du köper en ungdomsbiljett och reser ut före din 26-års dag och sen återresa efter din 26-års dag. Fullt godkänt om man nu orkar saxa en massa tur- och returbiljetter fram o tillbaka.
Brorsan tänkte göra så förra året, men det gick inte att boka resan alls på SAS.se ifall han valde att åka tillbaka på sin födelsedag eller efteråt. Systemet tillät inte det helt enkelt, så den vägen borde vara stängd.
 

chazzie

Medlem
När jag åkte från UME 12/5 så ville de se leg på alla som åkte på ungdomsbiljett, de gick t.o.m. ut med gate announcement på det. Visade sig vara en gamma kompis som stod i gaten också :)
 
Toppen