Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

flum

Medlem
Trist att LH har definierat att det är Stockholms län som gäller för upphämtning när man bor 20min åt "fel" håll från Arlanda. :-/
Så är det väl inte? När jag, i november, pratade med ansvarig person på anlitad Limo-service så sa han att det var avstånd från Arlanda som gällde och att tex Uppsala funkar. Nu har jag dock förstått att Lufthansa bytt Limo-leverantör så det kanske har ändrats.
 
Så är det väl inte? När jag, i november, pratade med ansvarig person på anlitad Limo-service så sa han att det var avstånd från Arlanda som gällde och att tex Uppsala funkar. Nu har jag dock förstått att Lufthansa bytt Limo-leverantör så det kanske har ändrats.
Jag kollade länken tidigare i tråden och där stod Stockholms län uttryckt. :-/
 

Stefan62

Medlem
Frågan är säkert både ställd och besvarad tidigare, men jag hittar den inte...

Om man ankommer med LH First till FRA och ska vidare med LH till ARN - har man då tillgång till FCT?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hur är en nattflygning med Lufthansa First, är det "slöseri" med lyxupplevelse att sova bort timmar med kaviar och champagne? Jag håller på och suktar efter ARN–FRA–HND/NRT–SIN–FRA–ARN (är det giltigt routing förresten?) där SIN–FRA är nattflyg.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Hur är en nattflygning med Lufthansa First, är det "slöseri" med lyxupplevelse att sova bort timmar med kaviar och champagne? Jag håller på och suktar efter ARN–FRA–HND/NRT–SIN–FRA–ARN (är det giltigt routing förresten?) där SIN–FRA är nattflyg.
Jag skippade middagsserveringen på flyget och sov en största del av flyget när jag flög Frankfurt->Kuala Lumpur.
Om syftet är att sova på planet så kan man välja Businesss class om First class inte är ett måste.

Det kan vara nästan slöseri av tid om du försöker att hitta First class awardplats på Frankfurt-Singapore v.v.
 

Elberto

Medlem
Hur är en nattflygning med Lufthansa First, är det "slöseri" med lyxupplevelse att sova bort timmar med kaviar och champagne? Jag håller på och suktar efter ARN–FRA–HND/NRT–SIN–FRA–ARN (är det giltigt routing förresten?) där SIN–FRA är nattflyg.


Flög precis HKG-FRA i F igår. Tyckte först det var slöseri att även boka ett nattflyg i F.
Men det var ingen fara. Det är ju så att du bestämmer när du vill käka och hur mycket. Medan andra pax i kabinen bäddade sig, satt jag fortfarande och njuta av med efterrätten och Taittinger.
Jag tyckte även att jag fick bättre service senare på natten eftersom jag var den enda ”aktiva” pax på den tiden.
Sen tror jag att jag lyckade att somna 3-4 timmar. Jag upplevde sömn kvalité mycket bättre jmfd med sömn i C.
Tittar man på 11,5 timmar flygtid minus 4 tim sömn så känner jag att jag ändå fick bra upplevelse under 7 timmar.
 

kaktusen

Medlem
Jag tycker personligen att det är slöseri att sova bort en Lufthansa F om man nu flyger för att verkligen uppleva F. För ett par veckor sedan flög jag en sträcka liknande din. ARN-FRA-HND-BKK-KUL och sedan tillbaka KUL-BKK-HND-MUC-ARN. Under denna resa hade jag en nattflygning i Thai F med avgång 20 minuter efter midnatt från HND till Bangkok. Tyckte det var ok. Var vaken största delen av resan så det gick fint att njuta av champagne. Men då hade jag redan njutit av FCT i nio timmar och sedan Lufthansa F i 11 timmar till HND.

Jag valde bort att flyga NRT-SIN i F eftersom det var flyg extremt tidig morgon eller natt och det då hade varit svårare att hålla sig vaken och njuta.
 
Toppen