Senaste nytt

Jorden runt med Four Seasons

BusinessClass

Redaktör
Har du någonsin dagdrömt om att flyga runt i ett privatjet, njuta av livets goda på spännande destinationer och bo på några av världens bästa hotell? Nu kan drömmen förverkligas, när Four Seasons erbjuder ett nytt koncept där du flyger i ditt eget Four Seasons-flyg med all tänkbar komfort ombord från den ena staden till…
 
Min största oro är nog att ha en massa personal upp i arslet precis hela tiden på en sån här resa. Och förstås det ständiga flackandet som efter ett tag för tankarna till att vara på turné med exempelvis Rolling Stones.
 

Erik M

Medlem
En vän till mig noterade att själva planet är från 1987. Stämmer det är det snudd på oroande tycker jag. Men då kan jag heller inget om flyg.
 

palmen

Moderator
En vän till mig noterade att själva planet är från 1987. Stämmer det är det snudd på oroande tycker jag. Men då kan jag heller inget om flyg.
Vad är oroande? Att det är nästan 30 år gammalt? Planen genomgår kontroller så att de är säkra. Finns många plan i den åldern som fortfarande flyger, Delta har ju dammsugit marknaden på Md80 även om det mest är för reservdelar antar jag.
 

mha321

Medlem
En vän till mig noterade att själva planet är från 1987. Stämmer det är det snudd på oroande tycker jag. Men då kan jag heller inget om flyg.
Typen är från 87. Individen är från 1996: TAG Aviation UK G-TCSX (Boeing 757 - MSN 26330) (Ex C-GTSR OH-AFI PH-TKD ) | Airfleets aviation

Skulle säkert inte vara några problem om flyget varit från 87 också, förutom att det saknat en massa förbättringar för bättre bränsleekonomi. Förutsatt att det underhållits och rustats upp.
 
Toppen