Senaste nytt

Bali eller annat resmål i Sydostasien i juli.

Wilhelm00

Medlem
Hej vänner!

I vintras startade jag en tråd om att besöka Bali..det blev dock Thailand istället, nu ska jag försöka mig på ett nytt försök att ta mig till Bali...MEN, jag är lite orolig att det är högsäsong och för mycket turister...någon som känner till något annat ställe i Sydostasien som kan vara värt ett besök? Eller är Bali helt fantastiskt trots turister? Tanken är att vara resa i juli..inget emot lite regn ;)
Har varit i Vietnam och Thailand.

Tack på förhand,
W
 

Wilhelm00

Medlem
Har hört mycket gott om Filippinernas stränder, men inte så mycket om maten...någon speciell plats på Malaysias östkust jag bör spana in?
 
Har hört mycket gott om Filippinernas stränder, men inte så mycket om maten...någon speciell plats på Malaysias östkust jag bör spana in?

Där ligger bl a öarna Pulau Perhentian Kecil och Pulau Perhentian Besar. Jag har framför allt besökt den lilla av de två (Kecil). När jag besökte den fanns det fina stränder och enbart två Bungalow resorts. Jag tillbringade sex dagar på ön med egen bungalow och direktaccess till stranden. Det är dock ett antal år sedan så mycket kan ju ha hänt. Denna stora ön var dock ganska exploaterad redan då.

Under samma resa tillbringade jag även lite tid i Cherating och Mersing som också hade fina stränder. Sedan har jag också hört mycket om Pulau Tioman, men den har jag aldrig besökt. Det är alls ingen dålig idé att ge östkusten på Peninsular Malaysia en chans.
 
Toppen