Senaste nytt

Imperial War Museums i Duxford

Jag tog bilen upp till Imperial War Museums i Duxford strax söder om Cambridge. Det är cirka 1.5 timme med bil från centrala London och väl värt ett besök för den som är intresserad av Militaria och flygplan.

Här finns några ovanligheter som Eurofighter Typhoon, Concorde och amerikanska SR-71 Blackbird samt B-52 Stratofortress.

Jag har testat använda den nya Flickr funktionen här på BusinessClass.se för att visa hela bildgalleriet:
http://www.flickr.com/photos/bjoernstroem/sets/72157629956008493/

[FLICKR]72157629956008493[/FLICKR]
 

hoss

Medlem
Kan också rekommendera RAF-muséet strax norr om London samt flygmuséet i Bodö, Norge.
 

doc

Medlem
Aha, funktionen använder flash, då är det därför jag bara får en svart ruta i min iPad. Instämmer för övrigt att Duxford är ett väldigt trevligt ställe. Var senast där i höstas.
 

possum

Medlem
Kan också rekommendera RAF-muséet strax norr om London samt flygmuséet i Bodö, Norge.

RAF-museeet är bra. Det finns i princip hur mycket som helst att se där om man är flygintresserad. I en av utställningshallarna finns vraket av en nedskjuten spitfire, piloten omkom vid kraschen. När jag var där stod en vithårig gentleman, säkert jämnårig med piloten framför vraket med nedböjt huvud, hatten i hand och en tår i ögonvrån. 2:a världskriget blev plötsligt mer verkligt...
 
Toppen