Senaste nytt

EXCLUSIVT for BusinessClass.se/no/dk: JET AIRWAYS Gold Card Activity

Fredrik Romero

Jet Airways företagsrepresentant
Trevligt med priser även från LPI. Det är bra priser till Indien, men till BKK har det blivit ett väldigt högt pris. Borde väl ligga i paritet med ARN och GOT om det skall vara intressant. Felskrivning?
Hej Alf, jag håller med dig att det borde vara så. Det handlar om "fare filing" mellan flygbolag och länder, vi jobbar på det. Jag hoppas på att det löser sig. Behovet har inte funnits tidigare.
 

Johanna

Medlem
Jag kanske missade någon info men hur vet ni att jag är businessclassmedlem och att det endast ska räcka med en t o r? Hur ser ni kopplingen?
 

GillBates

Medlem
Någon som sett några guldägg i programmet? Vad jag kan se så får man tillgång till lounge på alla Etihad Partner Flights (Air Serbia, Air Seychelles, Air Berlin, Alitalia, Etihad Regional, Etihad Airways). Förmodar att det är business-lounge och inte first.
Vad innebär 3 upgrade vouchers i praktiken? Det står att biljetten måste vara Sold as 9W. Jag är för dålig på codeshare och annat för att förstå om detta innebär att man kan få till upgrade på andra carriers också.
 

Fredrik Romero

Jet Airways företagsrepresentant
Någon som sett några guldägg i programmet? Vad jag kan se så får man tillgång till lounge på alla Etihad Partner Flights (Air Serbia, Air Seychelles, Air Berlin, Alitalia, Etihad Regional, Etihad Airways). Förmodar att det är business-lounge och inte first.
Vad innebär 3 upgrade vouchers i praktiken? Det står att biljetten måste vara Sold as 9W. Jag är för dålig på codeshare och annat för att förstå om detta innebär att man kan få till upgrade på andra carriers också.

Hej GillBates, Flyger man Première (vår business) får man tillträde till Etihad business i London, Paris och Abu Dhabi. Från London kan man flyga första klass med oss och får då tillgång till Etihads första klass i London. Visar man upp guldkortet kan man besöka deras lounge i business i Dublin, Manchester, Frankfurt, Sydney och Washington. Då vi inte flyger därifrån.

Biljett måste vara utställd på Jet Airways dokument och då får man 3 uppgraderingar från ekonomi till business och från business till första på Jet Airways och Etihad. Detta gäller inte för dom som får guldstatus i denna kampanj utan först efter att man har varit medlem i ett år och kvalificerar sig för att vara guldmedlem ett år till.
 
Toppen