Senaste nytt

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus

kexxcream

Medlem
Hade ett långt samtal idag med Tallin och fick veta att man har börjat debitera en bestämd summa (1078 kr per enkelväg per person) vid award. Detta är något nytt och kom i kraft i början av maj. Ska bli intressant att se om det verkligen stämmer. Kanske kan vara anledningen till det låga priset?
 
Last edited by a moderator:

Dr. Miles

Expert
Hade ett långt samtal idag med Tallin och fick veta att man har börjat debitera en bestämd summa (1078 kr per enkelväg per person) vid award. Detta är något nytt och kom i kraft i början av maj. Ska bli intressant att se om det verkligen stämmer. Kanske kan vara anledningen till det låga priset?
Om du pratar om Turkish Airlines så debiterar de olika summor av bränsletillägg beroende på rutt och varifrån man börjar sin resa.

T ex om man börjar resan från Hong Kong blir det inget bränsletillägg på Hong Kong-Istanbul v.v. (dock bränsletillägg på anslutningsflyg mellan Istanbul-xxx).
 

kexxcream

Medlem
Om du pratar om Turkish Airlines så debiterar de olika summor av bränsletillägg beroende på rutt och varifrån man börjar sin resa.

T ex om man börjar resan från Hong Kong blir det inget bränsletillägg på Hong Kong-Istanbul v.v. (dock bränsletillägg på anslutningsflyg mellan Istanbul-xxx).

Nej, jag menar att exempelvis rutten CPH-ARN-IST-ICN kostar 1078 kr trots att det var SAS, Turkish och Asiana inblandade med 2-4-1. Nu vet jag inte om agenten var förvirrad men jag dubbel- och trippelkollade om detta var verkligen sant. Agenten vidhöll vid denna summa. Agenten sa att detta var något de började med för några dagar sedan.
 

Dr. Miles

Expert
Nej, jag menar att exempelvis rutten CPH-ARN-IST-ICN kostar 1078 kr trots att det var SAS, Turkish och Asiana inblandade med 2-4-1.
Denna kombination kostar 733 SEK enkelväg (utan SAS bränsletillägg).
Jag tror att det var kombination av Turkish Airlines och Asiana gjorde att bränsletillägget på Asiana flygning försvann.

Kod:
Turkey Airport Service Charge International (TR)	kr46.00
OZ YQ surcharge (YQ)	kr7.00
Sweden Passenger Charge (YA)	kr75.00
TK YR surcharge (YR)	kr381.00
Denmark Passenger Service Charge (ZO)	kr224.00
SK YQ surcharge (YQ)	kr188.00
 

kexxcream

Medlem
Denna kombination kostar 733 SEK enkelväg (utan SAS bränsletillägg).
Jag tror att det var kombination av Turkish Airlines och Asiana gjorde att bränsletillägget på Asiana flygning försvann.

Kod:
Turkey Airport Service Charge International (TR)    kr46.00
OZ YQ surcharge (YQ)    kr7.00
Sweden Passenger Charge (YA)    kr75.00
TK YR surcharge (YR)    kr381.00
Denmark Passenger Service Charge (ZO)    kr224.00
SK YQ surcharge (YQ)    kr188.00

Pratar med dem nu igen och de bekräftar att sedan förra onsdagen så tar de ut en bestämd avgift på 1078 SEK per enkelväg per person OAVSETT flygbolag.

Rena julafton!
 

johhenrik

Medlem
Pratar med dem nu igen och de bekräftar att sedan förra onsdagen så tar de ut en bestämd avgift på 1078 SEK per enkelväg per person OAVSETT flygbolag.

Rena julafton!
Detta gäller endast Star Alliance väl, inte SAS egna flygningar?

Edit: Och gäller det för business class eller för alla klasser?
 
Toppen