Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Dr. Miles

Expert
Förlåt ifall detta redan har frågats, men jag undrar hur man söker efter en specifik bokningsklass (R) och ett specifikt flygbolag (QR, dvs Qatar Airways). Jag provade detta

/f bc=r&c=BOKSTAVEN_Q_FÖLJT_AV_BOKSTAVEN_R+

men det verkar inte funka.
Välj "Cheapest available" i "Cabin" fältet.
ITA Matrix uppfattar Qatar Airways R klass som Economy class.
 

Dr. Miles

Expert
Men det ska väl inte spela någon roll eftersom jag har bockat av "Only show flights and prices with available seats"?
Som jag skrev, vilken rutt och för vilka avresedagar har du sökt?

Doha-Auckland linjen lanseras i slutet av november så om du söker priset & tillgänglighet innan det, kan du inte hitta några priser.
 

Dr. Miles

Expert
Förlåt ifall detta redan har frågats, men jag undrar hur man söker efter en specifik bokningsklass (R) och ett specifikt flygbolag (QR, dvs Qatar Airways). Jag provade detta

/f bc=r&c=BOKSTAVEN_Q_FÖLJT_AV_BOKSTAVEN_R+

men det verkar inte funka.

Edit: Det gick inte att skriva flygbolagskoden för Qatar Airways i syntaxen ovan (förkortningen expanderades), men ni kan nog lista ut hur syntaxen ska se ut.
Du bör använda [ code ] tagg istället för [ quote ] tagg om du vill undvika automatiska korrigering i forumet.
Kod:
/f bc=r&c=QR+


Du skrev i fel ordning när du söker en eller flera Qatar Airways flygningar.
Det ska vara
Kod:
qr+ / f bc=r
eller
Kod:
qr qr / f bc=r
om du vill flyga endast två Qatar Airways flygningar.

Men det ska väl inte spela någon roll eftersom jag har bockat av "Only show flights and prices with available seats"?
Inga problem för mig när jag använder ovannämnda exemplet:

Screenshot20160509 05 ITA.png


Screenshot20160509 06 ITA.png
 

Insomnia

Medlem
Hur är det nu? Har de olika resebyråerna lärt sig vad ITA Matrix är för nåt. De hade ju ingen koll förr i tiden. Söker en resa via CPH - SYD 4 oktober. Hittar biljetter runt 5000 kr, enkelväg men de billigaste på expedia och momondo landar på minst 6000 kr.
Ska jag dra iväg till en resebyrå och boka via dem?
 

Dr. Miles

Expert
Hur är det nu? Har de olika resebyråerna lärt sig vad ITA Matrix är för nåt. De hade ju ingen koll förr i tiden. Söker en resa via CPH - SYD 4 oktober. Hittar biljetter runt 5000 kr, enkelväg men de billigaste på expedia och momondo landar på minst 6000 kr.
Ska jag dra iväg till en resebyrå och boka via dem?
Kanske priset som du har hittat på ITA Matrix var prissatt i DKK och den som du sökte på Expedia(.se?) var i SEK?
 
Toppen