Senaste nytt

Sushi restauranger i Stockholm

El Oso

Medlem
Efter att ha läst den gamla tråden om sushiresturanger, så prova jag hattori på drottninggatan 85. Det var i särklass den bästa sushin jag ätit i sverige hittils. Återstår att prova Minako.
20160414_210816.jpg
20160414_214859.jpg
 

RobHK

Medlem
Wow hattori ser vettigt ut, första gången tonfisk faktiskt ser ut som tonfisk istället för den trötta lätt gråa färgen.

Jag testade nyss Minako efter tipsen ovan, tog en 13 bitars lyxvariant, den var bra, främst var det bra kvalité på nigirin, tycker inte rullarna var så speciella, då tonfisken som låg runt var av dålig kvalité och det var för mycket fritering på tempuran i mitten. Bra, men inget jag kommer ta en omväg förbi igen.

Av dömma av andras bilder verkar jag dock haft otur med tonfisken idag. Men ett riktigt bra sushi-ställe har ju inte så stor variation på kvalitén.
 

Thornado

Medlem
När man satt och läste den här tråden så här på fredagskvällen så blev man ju onekligen sugen, så bestämde mig för att titta förbi på Hattori (på K25) innan stängning. Halvvägs mellan kontoret och stan så bestämde sig dock cykelkedjan för att hoppa av, så det blev hemmakväll istället - nytt försök imorgon.
 

johhenrik

Medlem
Nu har jag fått tummen ur och provat Hatori Sushi Devil på lunchen. Det var också väldigt bra. Det är nog svårt att säga vilken som är bäst av det och Minako. För min del är jag väldigt nöjd att jag har två bra sushi-ställen inom gångavstånd från mitt kontor. :) Hatori hade ingen wasabi alls i sina bitar, vilket jag gärna vill ha, men kvaliteten var jättebra, så jag klagar inte.
 

Johanna

Medlem
När man satt och läste den här tråden så här på fredagskvällen så blev man ju onekligen sugen, så bestämde mig för att titta förbi på Hattori (på K25) innan stängning. Halvvägs mellan kontoret och stan så bestämde sig dock cykelkedjan för att hoppa av, så det blev hemmakväll istället - nytt försök imorgon.
K25 har ett mindre utbud men det dom har är lika bra.
 

rvarttinen

Medlem
Intressant tråd! Blir inspirerad att prova nya sushiställen på stan'. Hur står sig Roppongi på Hantverkargatan gentemot dessa som nämnts tidigare? En gång i tiden, inte alltför längesedan, rankades de som det bästa sushistället.
 

DHXSTHLM

Medlem
Sushi Sho - väldigt bra. Svårt att få bord där nu efter *
Råkultur - i mitt tyckte ännu bättre
Imouto - ska bli spännande! lite väl dyrt tycker jag dock, det måste vara så mycket bättre om det ska vara värt det. Ska bli intressant att höra @Agö berätta om det sen.

Någon som har provat Hoze i GBG? Står i kö till det stället nu.

EDIT: såg nu att det handlade om Sushi i STHLM, nu lär man ju bli lynchad här som man så ofta ser när ngn säger något fel... ; ) mycket attityd här.
 
Toppen