Senaste nytt

Intjäning Eurobonus poäng för spädbarn / infant

erc

Medlem
Såvitt jag förstod när jag var inne på samma sak är svaret nej. Men, din fru kan däremot använda sina poäng för att köpa awardbiljett till 50% när dottern passerat infantstrecket (24 mån). För barn mellan 2 och 11 år är det alltid (undantag?) 50% poängrabatt. Barnen tjänar dock 100%.
 

Sakoz

Medlem
Tänk Er om 5 år när lilla Linnea kommer in på dagis och skiner som en sol, och fröken frågar vad som hänt.
-Jo, idag fyller jag år och jag fick 1.000.000 EB poäng i present av pappa och hans kompisar. sen har jag äntligen blivit Pandion. Nu har vi maxat Star Alliance och HON Circle blev jag förra året, men det suger ju.
- Öh, jaha?! (säger fröken)
- Men pappa har lovat mig.... när jag konfirmerar mig... då ska jag få BA Gold Lifetime.
 

MarcusC

Medlem
Inga poäng för infant om hon inte reser på egen biljett (dvs barnbiljett 2-11år)...

Alex blev nästan EBS förra året...2000 poäng kort, blev dock inte läge för en mileage run...
 

A380*G

Medlem
Sökt lite men inte funnit någon tråd, så hijackar denna istället för att skapa ny..

Vilket är det bästa programmet för spädbarn från 0 år och uppåt? Vet att alla program inte tillåter så unga barn att bli medlemmar, men SAS gör det faktiskt tror jag. Finns det fler alternativ?

Tittar bara på *A. BA är inte ett alternativ för mig pga dåliga flightval från/till PVG och skandinavien.
 

090034208

Medlem
SAS borde göra det, åtminstone från 2 års ålder. Om man har infant under 2 år som sitter i föräldrars famn får man ju inga poäng, ser ingen ide att ha stamgästkort åt infant om man inte förstås köper egen sittplats åt denne.
 

Dr. Miles

Expert
Sökt lite men inte funnit någon tråd, så hijackar denna istället för att skapa ny..

Vilket är det bästa programmet för spädbarn från 0 år och uppåt? Vet att alla program inte tillåter så unga barn att bli medlemmar, men SAS gör det faktiskt tror jag. Finns det fler alternativ?

Tittar bara på *A. BA är inte ett alternativ för mig pga dåliga flightval från/till PVG och skandinavien.

Kanske Egyptair Plus? De har family account.
Jag skrev enkel summary om Egyptair Plus i den här tråden: http://www.businessclass.se/star-alliance/6292-kanske-det-aer-sa-dumt-med-egyptair-plus.html
 
Toppen