Senaste nytt

Varifrån är det bäst att flyga, Malmö eller Köpenhamn?

Jag flyger nästan aldrig inrikes. Senast jag gjorde det var för att ta flyget ARN-HKG. Och inte heller det var riktig inrikes eftersom jag flög från CPH. :)

Nu kommer jag dock att behöva flyga ovanligt mycket till destinationer i Sverige så som Sundsvall, Stockholm, Skellefteå och Kiruna. Som boendes i Malmö med 15 minuters gångavstånd till tåget, finns det någon anledning för mig att flyga från Sturup istället för Kastrup?
 

Hachans

Medlem
Om pris och allting annat är lika, hade jag för tillfället valt Sturup. Trafiken till Kastrup är opålitlig just nu.
 

Hachans

Medlem
Tänker du på tågen?

Ja, det kanske jag skulle vara klarare med. Även om kontrollerna är på väg till Sverige, så är hela systemet extra störningskänsligt.

Buss och taxi kan man ju åka, men då kan man lika gärna åka till Sturup, minimal tidsvinst.
 

Agö

Medlem
Ja, det kanske jag skulle vara klarare med. Även om kontrollerna är på väg till Sverige, så är hela systemet extra störningskänsligt.

Buss och taxi kan man ju åka, men då kan man lika gärna åka till Sturup, minimal tidsvinst.
Enig. Stopp var och varannan dag. Folk som går i tunneln. Återkommande problem i övrigt.
 
Enig. Stopp var och varannan dag. Folk som går i tunneln. Återkommande problem i övrigt.

Folk som går i tunneln?
Är det tåg eller bildelen du menar?
Jag har pendlat med bil (men även tåg ibland) över sundet sedan år 2000 när bron öppnade, och aldrig upplevt det.
 
Toppen