Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

henkedio

Medlem
Min flickvän tror att Hawaii är dyrt och ickegenuint. Jag har aldrig varit där men kan tänka mig att åka.

Det verkar svårt att hitta award-biljetter till de mer exotiska ögrupperna som Fiji osv så jag kanske får ge Hawaii en chans.

Vi gillar exotisk mat. Vi ogillar exotiska kryp.

Övertyga oss!

Oahu/Waikiki är väl ganska ickegenuint men håll er till Maui och Kauai så går det nog fint.Ni kan få tag i all möjlig mat på Hawaii och exotiska kryp blir svåra att hitta eftersom det knappt finns några.
 

RickardG

Medlem
Min flickvän tror att Hawaii är dyrt och ickegenuint. Jag har aldrig varit där men kan tänka mig att åka.

Det verkar svårt att hitta award-biljetter till de mer exotiska ögrupperna som Fiji osv så jag kanske får ge Hawaii en chans.

Vi gillar exotisk mat. Vi ogillar exotiska kryp.

Övertyga oss!
Åker själv snart till Oahu och kan rapportera när jag kommer hem!
En motfråga dock - är Fiji billigt och genuint?
 

nota bene

Medlem
Min flickvän tror att Hawaii är dyrt och ickegenuint. Jag har aldrig varit där men kan tänka mig att åka.

Det verkar svårt att hitta award-biljetter till de mer exotiska ögrupperna som Fiji osv så jag kanske får ge Hawaii en chans.

Vi gillar exotisk mat. Vi ogillar exotiska kryp.

Övertyga oss!
Alltså, någon direkt rea är det väl inte på Hawaii, men det är det definitivt inte på vissa av öarna i Stilla Havet heller. Är man van vid svenska priser blir man inte rädd för Hawaii baserat på det.

Waikiki är väl lite väl turisigt, men Maui är underbart och nästan bara natur. Flera av de andra öarna inkl. Big Island och Kahului har jag också hört mycket bra om, även om jag inte besökt dessa själv.
 

Erik M

Medlem
En motfråga dock - är Fiji billigt och genuint?

Bra där!

Jag har försökt läsa på om Cooköarna, Franska Polynesien, Fiji, Samoa, Tonga osv. Mitt intryck är att de som är tillgängliga ofta är dyra och lite väl inriktade på honeymooners. Men jag har alltid drömt om Söderhavet! Därför skulle jag kunna tänka mig lite kompromisser om jag får bocka av nån sån ögrupp.

Jag tar gärna emot tips om (award)resor dit, men ska starta egen tråd.

Tack för alla svar!
 
Bra där!

Jag har försökt läsa på om Cooköarna, Franska Polynesien, Fiji, Samoa, Tonga osv. Mitt intryck är att de som är tillgängliga ofta är dyra och lite väl inriktade på honeymooners. Men jag har alltid drömt om Söderhavet! Därför skulle jag kunna tänka mig lite kompromisser om jag får bocka av nån sån ögrupp.

Jag tar gärna emot tips om (award)resor dit, men ska starta egen tråd.

Tack för alla svar!

Award med AA eller UA, business??
- Kan bli svårt, mycket bokat/litet utbud...

Ev. om du ligger i startgroparna och tar EWR - HNL med deras P.S Premium Services så fort de (OM) släpper awards...
 
Någon som har erfarenhet av att bo på Fairmont Kea Lani, Maui, har bokat en "Deluxe Ocean View Suite".
Plus Mauna Lani på Big Island "Deluxe Ocean room"... Har prel bokat dessa men intresserad om andra har erfarenhet av dessa hotell/rumskategorier...?
Iofs finns Four Seasons på bägge öarna..men där börjar det bli lite för mycket "stålar åt kråkorna"....? :cool:
 

joakgarp

Medlem
Oahu/Waikiki är väl ganska ickegenuint men håll er till Maui och Kauai så går det nog fint.Ni kan få tag i all möjlig mat på Hawaii och exotiska kryp blir svåra att hitta eftersom det knappt finns några.

Blev riktigt sugen på Hawaii efter Berg och Meltzer på kanal5 och såg den här tråden ;) Kan man inte ha Oahu (trodde ön hette Honolulu men det bara staden) som bas och ta sig ut till de mindre öarna bara över dagen? Borde gå ganska så billigt flyg alt. färja emellan öarna. Med en vistelse på 4 veckor så borde detta fungera bra. Men jag bara tänker högt..
Nu har jag inga planer på Hawaii på ett tag men det är helt klart ett resmål som måste besökas.
 
Toppen