Senaste nytt

Min samling av besökta flygplatser

ulagun

Medlem
Har lite som hobby att samla på flygplatser. Vilket får många av mina bekanta att se mig som smått vrickad. Likaså fru ulagun blir irriterad när jag vägrar besöka platser där vi varit innan, utan vill få nya flygplatser till min samling. Hon anser att detta inte kan vara ett kriterium för en semesterresa (märklig kvinna )
Har en världskarta med nålar på de flygplatser jag besökt.
Hittills har det blivit 174 flygplatser fördelat på
Norden 34
Övriga Europa 52
Asien inkl middle east 31
Nord/centralamerika 13
Sydamerika 19
Australien inkl stilla havs öarna 7
Afrika 18.

Tre nya inbokade är Dublin, Hanoi samt Saigon
Som sagt inom vänkretsen anses det var väldigt många, men här på BC blir det väl nybörjarstatus ;)
 

agehall

Medlem
Det blir ju väldigt svårt att resa någonstans om du hela tiden måste till nya ställen. När du passerat FRA/MUC/AMS/CDG/LHR har du inte så många hubbar kvar att ta dig vidare ifrån...
 

jumbooze

Medlem
Om du fortsätter så kommer du snart flyga med Ryan och Norwegian för de flyger ju allt som oftast till "alternativa" flygplatser.
Kan vi se fram emot reserapporter från Oakland, Charleroi och så vidare?
 

Delayed

Medlem
"Stockholm södra" skulle vara kul, bland annat eftersom jag antagligen aldrig kommer att få uppleva den själv... :)
 

Delayed

Medlem
"Stockholm södra" skulle vara kul, bland annat eftersom jag antagligen aldrig kommer att få uppleva den själv... :)
Apropå Skavsta. Jag hade ingen aning om att det var så här illa, alltså priserna.:eek:
Untitled.png
 

jumbooze

Medlem
Jag har samma tankesätt ibland när jag planerar resor, om jag kan tar jag gärna och testar ett nytt flygbolag via en ny flygplats. Har hittills hunnit med 96 flygplatser.

Det är rätt tydligt på kartan i vilka världsdelar jag har rest mest. :)
När blir det EZE!?
 

Moco

Medlem
Om du fortsätter så kommer du snart flyga med Ryan och Norwegian för de flyger ju allt som oftast till "alternativa" flygplatser.
Kan vi se fram emot reserapporter från Oakland, Charleroi och så vidare?

Är inte det lite mainstream? Baden Baden, Rygge och Skellefteå måste väl ändå vara lite mer "äkta"? :D
 
Toppen