Senaste nytt

En resa med ”nya” Swiss First – när man inte vill kliva av..

ELOS

Medlem
Swiss F Award kan bara bokas av oss som är Senator/HON. De syns inte i vanliga sökningar och man måste själv som SEN/HON ringa till Swiss SEN/HON service för att höra om tillgänglighet. Vill man pröva Swiss finns det bra priser särskilt med avresa från Bryssel eller Amsterdam jmf. med Skandinavien.
 

Senator

Moderator
Är inte knivarna dukade fel på bilden? Skall bladen inte vara inåt, inte utåt?

nog jag som pillade lite ;)

På frågan om Lufthansa mot Swiss så skulle jag säga såhär:
1. Swiss A340-300 lämnar mycket att önska. Så med tanke på att Lufthansa har nya F på alla flygplan så skulle nog Lufthansa vinna. Men hårdvaran på A330-300 och just denna B77W är överlägsen Lufthansa i mitt tycke
2. Det är detaljerna ombord Swiss som känns som ett steg upp: glasen, knivarna, hur bordet dukas med salt & peppar, den egna brödkorgen
3. Maten: Balik Lax slår kaviar i mitt tycke
4. Personalen: Swiss upplevs oftast som lite mjukare i stilen. Men som det kommenteras, allt hänger på personalen

Detta skrevs ombord Air Canada på väg till Toronto så jag hann inte lägga till alla bilder.
 

SNIFF

Medlem
1078c4d7a1013b14cb66fae1e951149a.jpg


Ja! Laxen är sjukt god!

611d2dcb2ff99c18fa7010ec07e98c3b.jpg
 

Matsson

Medlem
Tack för underbar och inspirerande rapport. Känner att jag fattat rätt beslut som bytt till M&M. Har hittills 6 bokade legs i swiss F närmaste året varav en i A340 och resten i 777. Är redan nöjd, och kommer inte att sakna bilen i FCT Frankfurt.
 
Toppen