Senaste nytt

SAS glömt ta betalt eller ?

Falcon71

Medlem
Halloj

har köpt en resa för mig själv och bokat in sonen på samma flighter. inga poäng har dragits från mitt konto och när jag går in på sonens bokning på SAS.se så står det " kunde inte hitta pris i poäng " högst där uppe bredvid där det står denna resa kan inte ändras / avbokas just nu

på appen mm så ser man inga konstigheter, biljett-nr har jag fått och det står bekräftad mm på bokningen

har SAS glömt att ta betalt ? var ju massa strul vid bokning eftersom barn inte kan boka egna biljetter på long-haul

vad skall jag göra - vill ju inte hamna vid incheck och nån säger näh-näh denna resa är inte betald
 

Falcon71

Medlem
ja känns nästan smartast att säga till - om jag inte får avbokad biljett så kommer man få dålig karma, får gamla kabinen, missad anslutning mm
 
Jag har senaste året två bonusresor där poäng aldrig drogs från mina konton. En longhaul business med Star Alliance för två personer bokad med Eurobonus poäng och Amex voucher. Och en longhaul med Qatar bokad med BA Avios. Båda bokades om några gånger via telefon vilket jag tror påverkade. Var i vilket fall inga som helst problem med själva resorna för min del. :)
 

Morgan

Medlem
Du kan ju alltid fråga på chatten: Då får du garanterat fel svar och kan spara loggen som bevis.

Ställ typ frågan "fick aldrig bekräftelsemail på bokning abc123, kan du kolla då att den ser normal ut och jag inte förväntas göra något mer"

Svaret lär bli "allt ser bra ut, ingen fara"
 

SNIFF

Medlem
Sakta men säkert kommer karma komma ikapp eller något. Man kan hoppas att det aldrig gör det!
 
Toppen