Senaste nytt

Transfer i Hong Kong (HKG) på två olika biljetter - räcker två timmar?

Flyger med Hong Kong Airlines från Denpasar på en måndag och landar enligt uppgift 07:05 i Terminal 1. SAS-flyget avgår två timmar senare i Terminal 2 så jag ska dels få mitt bagage och passera en del säkerhet åt båda hållen.

Hinner jag detta på två timmar, eller borde jag bokat flyget som ankommer en halvtimme tidigare? Har ju två olika biljetter så vill ha rimlig säkerhet att jag hinner men har aldrig varit på den flygplatsen tidigare...
 

palmen

Moderator
Om allt är i tid och bagage inte sinkar efter hinner du. Men minsta lilla försening gör att du riskerar att missa checkin för sas flighten.

På två olika biljetter skulle jag åkt kvällen innan om möjligt, krävs väldigt lite för att du ska missa sas flighten.
 
Hmm, tänkte att jag tar en flight som ankommer 35 minuter tidigare så har jag dels mer tid på flygplatsen (alltså 2.5 timmar) och dels (teoretiskt) möjlighet att byta flyg om det första ballar ur. Men det är klart, ett par timmars försening ut från Bali och så sitter jag där med skägget i brevlådan - sant... Tack!
 
Toppen