Senaste nytt

Vad göra om kvällarna bortresta i tjänst ?

Olsson91

Medlem
Hello!


När ni är bortresta i tjänsten, vad brukar ni göra om kvällarna då ? Kommer snart bli verklighet för mig att vara borta 2-3 dagar i veckan under en lång tid. Lite spännande, men vad finns det att göra ? Är van med utekvällar och aktiviteter även på veckodagarna. Så sitter och tänker lite på vad man ska hitta på när man är bortrest.

Att gå ut på restauranger och kika runt i främmande städer kommer ju ske, men känns det inte lite tråkigt att sitta själv i restaurangerna?
 

RickardG

Medlem
Hello!


När ni är bortresta i tjänsten, vad brukar ni göra om kvällarna då ? Kommer snart bli verklighet för mig att vara borta 2-3 dagar i veckan under en lång tid. Lite spännande, men vad finns det att göra ? Är van med utekvällar och aktiviteter även på veckodagarna. Så sitter och tänker lite på vad man ska hitta på när man är bortrest.

Att gå ut på restauranger och kika runt i främmande städer kommer ju ske, men känns det inte lite tråkigt att sitta själv i restaurangerna?
Jag tycker det är rätt trevligt att gå på restaurang själv. Många ställen erbjuder riktigt bra mat i baren, där mankan utbyta några ord med bartendern, eller ha med en iPad för lite förkovran. Ett glas god dryck och ett par timmar flyter lätt iväg!
 

Olsson91

Medlem
Jag tycker det är rätt trevligt att gå på restaurang själv. Många ställen erbjuder riktigt bra mat i baren, där mankan utbyta några ord med bartendern, eller ha med en iPad för lite förkovran. Ett glas god dryck och ett par timmar flyter lätt iväg!

Baren är alltså grejen då :p Något som måste läggas på minnet.
 

johansch

Medlem
Brukar bli jobb, jobb och mer jobb. Inte helt ovanligt att somna med datorn i knät i sängen.
Ja, det är ju på kvällen man behöver göra det som man försummat att göra för att man är ute och reser och pratar med människor...

Extra jobbigt blir det om man måste vara social med kund eller lokala medarbetare på en såndär evighetsmiddag och inte kommer till hotellet förrän vid 21-22-tiden...
 

FFlash

Medlem
Jag har aldrig haft problem att hitta på aktiviteter. Har alltid nåt kul att pyssla med, t.ex. BC :D

Mestadels blir det nog val mellan
-jobb vid datorn
-gym eller promenad
-hitta nån bra restaurang eller barmat
-om lungt på jobbet så kollar jag om det finns nåt evenemang i stan

Ganska ofta blir det lite alla dessa. Nästan aldrig ser på TV! På senare år lyckats undvika jobba för mycket för att hjärnan ska vila o_O
 

Dr. Miles

Expert
Brukar bli jobb, jobb och mer jobb. Inte helt ovanligt att somna med datorn i knät i sängen.
Ja, det är lyxproblem om man inte vet vad man ska göra på kvällarna när man är bortrest i tjänsten.
Sällan kommer jag tillbaka till rummet före kl. 22. (förutom för att byta om kläder)
Sedan får jag skriva rapporter, gå genom mail och svara. Det kan lätt att bli kl. 1 utan att ha något kul alls...
 
Toppen