Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

h9kh9k

Medlem
Nej, direkt flyg med SAS. Vi är 3 vuxna och en infant.
Kan det ha något med infant att göra? Jag har en bokning med 2 vuxna och en infant GOT-ARN-LAX i mitten på maj och får också "We are sorry, we have no space available".

Tyvärr står det i https://www.flysas.com/upload/travel_info/plusgrade/plusgrade-tc-en.pdf att:

Travelers who are traveling with infants cannot apply for upgrades to SAS Plus or SAS Business
 

011430121

Medlem
Har en bokning CPH-IAD-CPH i början av juni, budade på båda benen från plus till business och lägsta beloppet 235 € per sträcka. Det står att EBD och EBG har större chans att få igenom sitt bud, betyder det vid ett lika bud från en EBB och en EBG så är det den sistnämnda som får OK vilket förstås är rimligt. Vad händer om det skiljer några euros mellan buden är det den med högsta budet som får i genom budet. Är det bara en plats per avgång som SAS släpper till budgivning? Många frågor så här i början.
Tänk att man skall börja åka på auktionsbiljetter, om man får ett ok på aktionen på båda benen, känns det som en antikrunda?
 

rogeks

Medlem
Jag chattade precis med SAS support angående en flight IAD-ARN. Det går att köpa biljetter i SAS business men det går inte att buda på en upgrade till business från plus på samma flight. Jag får "No space available" när jag försöker. Enligt supporten kan det finnas flighter med platser lediga för försäljning men där det inte är möjligt att buda på en upgrade, ens som man är EBD som jag. Man får ansöka om upgrade i gaten eller incheckningen för poäng istället. Märkligt upplägg kan man tycka men det finns säkert bra skäl.. :)
 

flum

Medlem
Jag chattade precis med SAS support angående en flight IAD-ARN. Det går att köpa biljetter i SAS business men det går inte att buda på en upgrade till business från plus på samma flight. Jag får "No space available" när jag försöker. Enligt supporten kan det finnas flighter med platser lediga för försäljning men där det inte är möjligt att buda på en upgrade, ens som man är EBD som jag. Man får ansöka om upgrade i gaten eller incheckningen för poäng istället. Märkligt upplägg kan man tycka men det finns säkert bra skäl.. :)
Skulle vara intressant att kolla/veta hur detta hör ihop med om Z-inventoty är nollat eller inte.
 
Har du fler bolag än SAS i bokningen?

Jag har en bokning CPH-SFO-LAS i slutet av september och där går det inte att uppgradera (We are sorry, we have no space available). Vore konstigt om det inte fanns någon plats kvar.
Är det så att man inte kan uppgradera om det är annat bolag än SAS i bokningen? I så fall kan det ju en tankeställare till nästa gång, eller för andra, att bara boka SAS och sen byta helt vid byte inom tex USA.
 
Toppen