Senaste nytt

COOP Medmera mer

jth

Medlem
Rätta mig om jag har fel men, mot dagens 6? Knappt värt min tid att be om uppsägningsblanketten.

Det är väl ändå en halvering från dagens 10? Idag 1 mm-poäng per krona, och 10:1 till SAS -> 10 EB-poäng per 100 kr.
Innan de meckade med konverteringsnivåerna var det väl över 15 EB-poäng per 100 kr vill jag minnas om man läser bakåt i tråden.
 

crown

Medlem
Det är väl ändå en halvering från dagens 10? Idag 1 mm-poäng per krona, och 10:1 till SAS -> 10 EB-poäng per 100 kr.
Innan de meckade med konverteringsnivåerna var det väl över 15 EB-poäng per 100 kr vill jag minnas om man läser bakåt i tråden.
Stämmer! Kollar man på maxet på 20eb/100kr som varit så är man nu nere på 25% intjäning av vad det varit som mest! Man har totalt kört kortet i botten med avseende på Eurobonuspoäng :(
 
Vi kommer att ha kvar vårt enbart till mat på Coop och får det till 30/100 och räknar med dubblering på 21000 totalt 63000p för 21000 kr handlat.
Varje krona därefter sjunker ju värdet på EB Poäng....
Martin
 

JSQ

Medlem
Vi kommer att ha kvar vårt enbart till mat på Coop och får det till 30/100 och räknar med dubblering på 21000 totalt 63000p för 21000 kr handlat.
Varje krona därefter sjunker ju värdet på EB Poäng....
Martin

Värt att tänka på om det är så att ni har Amex-kort så är det mer värt att bara dra Coop-kortet (Och då bättre att säga upp kreditkortet och skaffa endast medlemskort) för poäng och sen betala med Amex. Gör man detta så får man 8 400 EB-poäng istället för 6 3000 EB-poäng för 21 000 kr.

Men som sagt endast fördelaktigt om man har Amex men om ni tänkt att skaffa något annat kort som har värdet 10 EB-poäng/100 kr så är det också värt att säga upp Coop-kortet för att sedan skaffa endast ett medlemskort på Coop och på så sätt spara lite pengar på årsavgiften.
 

jth

Medlem
Värt att tänka på om det är så att ni har Amex-kort så är det mer värt att bara dra Coop-kortet (Och då bättre att säga upp kreditkortet och skaffa endast medlemskort) för poäng och sen betala med Amex. Gör man detta så får man 8 400 EB-poäng istället för 6 3000 EB-poäng för 21 000 kr.

Precis så tänkte jag göra. Vi handlar faktiskt en del på Coop, men from nu så kommer jag betala med Amex (jag hoppas coopaffären tar amex :) och dra medlemskortet bara.
 

kexxcream

Medlem
Precis så tänkte jag göra. Vi handlar faktiskt en del på Coop, men from nu så kommer jag betala med Amex (jag hoppas coopaffären tar amex :) och dra medlemskortet bara.

Ska inte vara några problem. Du drar Coop kortet, sedan står det att poängen är registrerade och därefter får du frågan om du vill byta kort, tryck på knappen för det och betala med Amex.

Själv kommer jag behålla Coop MC pga inget valutapåslag eller avgift för uttag men kör inköp m.m i Sverige med SAS MC.
 

flonken

Medlem
Gjorde som många andra, sa upp kortet. Får hem ett medlemskort som jag kan dra när / om jag handra på COOP, betalar sen med Diners.
 
Vi kommer att ha kvar vårt enbart till mat på Coop och får det till 30/100 och räknar med dubblering på 21000 totalt 63000p för 21000 kr handlat.
Varje krona därefter sjunker ju värdet på EB Poäng....
Martin

Varför skulle de göra det?
Varje grundpoäng dubbleras, så handlar du för 30000kr på Coop så blir det 9000EBp - eller mer, om du kombinerar det med Amex.

En sak som inte diskuterats sedan Coop/SAS satte ett tak på 10:1 för poänginväxling, är eventuella framtida kampanjer.
Jag sparar mina Coop poäng iaf året ut och ser om det kanske blir en liten växlingskampanj framöver.
 
Toppen