Senaste nytt

Efterlysning, attraktiva priser till SEZ, Mahe, Seychellerna.

erc

Medlem
En god vän kommer ha anledning att resa till öriket relativt frekvent framöver och jag sitter och gräver efter trevliga priser. Tidpunkterna är flexibla - han kan gärna flyga enligt villkoren i de erbjudanden som kan dyka upp.

Goda, och galna, tips mottages tacksamt!

Ska man tro Wikpedia är detta de aktuella operatörerna:

Air Austral
Air Seychelles
Blue Panorama
Condor Flugdienst
Emirates Dubai
Ethiopian Airlines
Etihad Airways
Kenya Airways
Transaero
Qatar Airways

Han har tidigare bara flugit med Qatar, men mig veterligen finns det inga poängintjäningsmöjligheter med dem.
 

Palazzi

Medlem
Ethiopian har bra priser och 100% intjäning på Low-Eco till alla Star Alliance FFP utom Eurobonus (25%), och Miles & More (50%).
 

Palazzi

Medlem
Ja, finns tydligen många alternativ :)

Men jag tycker ändå att det är värt att satsa på Ethiopian och kreditera till A3 om han inte redan har status, eller TK Miles & Smiles om han har status. Han får ju A3 Gold efter bara två T/R (10.292miles/resa).

Fördelen med Ethiopian (och även Qatar) är ju att det bara blir ett byte. Med Etihad är det både Berlin och mellanöstern som väntar innan du kommer till SEZ.

Utöver det är ju Ethiopian klart billigast, så kommer han åka "frekvent" finns det ju en hel del att spara....:)
 

erc

Medlem
Ethiopian känns vettigt. 757 ARN-ADD och 737 ADD-SEZ. Bra tider.

Går att hitta returbiljetter för omkring 6000.

Tack för bra tips!
 

Traveller

Medlem
Kolla med Condor också.... Bra alternativ faktiskt. Arlanda - Seychellerna t.ex i deras business kostar 9500 kronor. I ekonomi kommer man loss på 8000 kronor. Condor tillhör Lufthansa.
 

erc

Medlem
Just. Condor har jag sett ha grymma priskampanjer till avlägsna destinationer titt som tätt - fram för allt innan och efter peakperioderna. Ska kollas upp. Inte är väl Condor så Lufthansa att man kan tillgodogöra sig poäng?
 

Palazzi

Medlem
Man ska kunna få miles på Condor också.. Det står dock att man inte tjänar Miles när man flyger mellan två destinationer utanför Tyskland... Om det innebär att man får miles för turen från Tyskland till SEZ, och inte från ARN- Tyskland.....eller inga miles alls vågar jag inte svara på.

Vet inte heller hur många miles man får på Condor.
 

Dr. Miles

Expert
Man ska kunna få miles på Condor också.. Det står dock att man inte tjänar Miles när man flyger mellan två destinationer utanför Tyskland... Om det innebär att man får miles för turen från Tyskland till SEZ, och inte från ARN- Tyskland.....eller inga miles alls vågar jag inte svara på.

Vet inte heller hur många miles man får på Condor.

Om man bokar Condor biljett från Sverige till Seychelles antar jag att man blir bokad på Lufthansa mellan Sverige och Tyskland och på Condor mellan Tyskland och Seychelles.

Man kan tjäna miles till M&M på Condor longhaul rutter. Det ger dock fasta miles.

Miles & More - Condor: Earn miles when you fly

Condor Long-haul
Comfort ClassPremium EconomyEconomy
C D JY OB M H V K L E T U W G Q S
6.0003.0003.000
 
Toppen