Senaste nytt

Finns det något sätt att tjäna miles på en bonusbiljett?

agehall

Medlem
Ja, råkar man ut för sena ombokningar kan vad som helst hända. Men det är inget man direkt kan styra över själv.
 

JohanA

Medlem
Har lyckats få poäng när flyget för min bonusresa med SAS blev inställt och jag blev ombokad till Lufthansa istället. Men som @agehall säger så faller det väl under saker som går snett i systemen. Men om du mot förmodan blir ombokad, var noga med att ditt bonusnummer finns med på biljetten :)
Nej detta är inte något som gått snett i systemen. Du har blivit ombokad medvetet till en bokningsklass som ger poäng.
 

squeezen

Medlem
Jag hade ju ett missöde med cancellerat flyg hem från PVG.

Blev ombokad till Singapore.
Stod bokn klasd Ci confirmation (av SAS) men antar att de inte skriver faktisk bokn klassutan bara kabinklass i det avseendet?

Stod iofs I på originalbokningen.

Ur intressepunkt, kan jag se om jag fakiskt fick C i bokn klass? Singapore skriver inte ut på boardingkortet.

Kommer givetvis inte kräva nåt, men tänkte testa lyckohjulet och prova efter-registrera.
 

Jonas C

Medlem
Jag hade ju ett missöde med cancellerat flyg hem från PVG.

Blev ombokad till Singapore.
Stod bokn klasd Ci confirmation (av SAS) men antar att de inte skriver faktisk bokn klassutan bara kabinklass i det avseendet?

Stod iofs I på originalbokningen.

Ur intressepunkt, kan jag se om jag fakiskt fick C i bokn klass? Singapore skriver inte ut på boardingkortet.

Kommer givetvis inte kräva nåt, men tänkte testa lyckohjulet och prova efter-registrera.
Hade du ditt EB-nummer inlagt på boardingkortet? I det fallet så bör du ha fått poäng för resan om de bokade in dig i en revenue bokningsklass.
 

Canadien

Medlem
Ci (stort C, lite mindre I) på ett boardingkort betyder kabinklass C bokningsklass I (award) men det var inte det du menade antar jag?
 

squeezen

Medlem
Ci (stort C, lite mindre I) på ett boardingkort betyder kabinklass C bokningsklass I (award) men det var inte det du menade antar jag?
Nej, står inget på boardingkortet.

C står det i bekräftelsen som mailades till mig C/confirmed

I originalbokningen med SAS stod det I/confirmed.

Därför tänkte jag att jag kanske faktiskt fick C. Nu vid test av efter-reg. Fick jag rejected med texten:
Dear EuroBonus Member, AAABBBCCC

We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s.

Our partner has confirmed that your booking class on SQ 833 20190128 PVGSIN is not valid for accrual of EuroBonus points.

Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.

For more information about EuroBonus please visit our website

Så jag blir än mer nyfiken på hur detta fungerar. C på bekräftelsen om det partners betyder kabinklass medan SAS själva har faktisk klass?
 

squeezen

Medlem
Hade du ditt EB-nummer inlagt på boardingkortet? I det fallet så bör du ha fått poäng för resan om de bokade in dig i en revenue bokningsklass.
Ja det var inlagt, eller minns inte när i skedet, men vid incheckning online av hemresa fick vi ha 4väskor var, vilket borde betyde guld+ inlagt på samtliga.
 

pswe

Medlem
jag har haft följande situation, bokad poängbiljett, missad connection med ombokning som följd, två flygningar, den ena bokad i revenue kategori den andra i award kategori så om det finns poängplatser tillgängliga bokar de säkert om till den. Med andra ord kan du hamnat i I även om det låter osannolikt.
 
Toppen