Senaste nytt

Baggage, trasigt. Vad gäller.

Tror inte det spelar nog roll alls om du åker First eller boskapsklass. Det är flygplatsen som har haft sönder ditt baggage, men i sin tur så blir det flygbolaget som blir skyldiga att ersätta den. Oftast brukar man ju kunna få en ny väska direkt på plats men det kanske inte funkar så i Thailand :) Har du kollat vad som gäller med din reseförsäkring?
 
Nej, det gick inte att få en väska där......

Jag har ett sas elite, men jag tror bara det gäller förseningar. Ska kolla tack.
 
Vid två tillfällen under de sista 10-15 åren har jag fått nya väskor på Kastrup som ersättning för skadade. Dessutom av bra kvalitet och inga Ullaredskopior av Samsonite. Men det var ju på hemresan och därmed lite lättare att hantera än på främmande mark med tidspress och allt annat runt omkring. Lycka till!
 

Andreas Q

Medlem
Är det någon mer än jag som är förbannad efter att SAS har lejt ut bagage claim till bagsupport powered by samsonite. Tidigare så tog det flera veckor att få sin väska utbytt då man mailade supporten men det var inget knussel utan man fick en identisk väska.

Flög hem från HKG för 3 veckor sedan och väl i CPH så är det inbyggda TSA låset uppbrutet och handtaget skadat. Ordnar med ett claim vid arrival service som man sedermera fyller i på Samsonite . Snabbt svar redan efter 3 dagar men blir erbjuden en American Tourister väska för 1300kr eller 1200kr i voucher att handla i deras butik för. Och väskan SAS hade sönder var en Titan Xenon Deluxe för 2499kr.:mad::mad::mad:
 

Andreas Q

Medlem
Köp en Briggs & Riley i stället så slipper du problemet :) Livstidsgaranti även om flygplats/bolag kör över väskan...

Haken är väl bara att de inte har någon ÅF eller service i Sverige utan man skall skicka väskan till dem och den kostnaden står man själv för. Men de skall ha cred för att det går att få reservdelar skickade till sig så man kan reparera själv.
 

nollbit

Medlem
Flög hem från HKG för 3 veckor sedan och väl i CPH så är det inbyggda TSA låset uppbrutet och handtaget skadat. Ordnar med ett claim vid arrival service som man sedermera fyller i på Samsonite . Snabbt svar redan efter 3 dagar men blir erbjuden en American Tourister väska för 1300kr eller 1200kr i voucher att handla i deras butik för. Och väskan SAS hade sönder var en Titan Xenon Deluxe för 2499kr.:mad::mad::mad:

Min fru flög med en Titan till Heathrow för ngt år sen och fick TSA-låset förstört. Hon fick en ny väska (en American Tourister som nu samlar damm). Men! Jag fick tag på numret till den svenska ÅF för Titan som utan att knussla skickade ett nytt lås på posten. Med det utbytt var väskan som ny.

Nu var handtaget skadat på din väska så det kanske är lite värre, men värt ett försök. Dock har jag inte numret kvar, men jag fick det via Åhlens (där jag köpte väskan). Det var något göteborgsnummer.
 
Toppen