Senaste nytt

Norwegian öppnar tre nya långlinjer från Stockholm

Moco

Medlem
Håller med. Har det någonsin funnits reguljärflyg med direktlinje ARN-Sydamerika?
Marknaden för GIG-ARN-GIG kan heller inte vara jättestor.

Jao, för många år sedan. Beflögs av Varig. Råkade komma i samtal med en gammal Varig-kapten på en restaurang i Rio för för ett tag sedan som bla. berättade om det.
 

Dr. Miles

Expert
Jao, för många år sedan. Beflögs av Varig. Råkade komma i samtal med en gammal Varig-kapten på en restaurang i Rio för för ett tag sedan som bla. berättade om det.
Flög VARIG till Stockholm?
Jag vet att de flög Rio de Janeiro-Sao Paulo-London-Köpenhamn med fifth freedom right mellan London-Köpenhamn.
Men jag visste inte att de flög Brasilien-Stockholm.
 

Moco

Medlem
Flög VARIG till Stockholm?
Jag vet att de flög Rio de Janeiro-Sao Paulo-London-Köpenhamn med fifth freedom right mellan London-Köpenhamn.
Men jag visste inte att de flög Brasilien-Stockholm.

Jao, men linjen du nämner fanns ju så sent som på 2000-talet. Jag pratar 70- eller mycket tidigt 80-tal nu, om inte tidigare tom.
 

Dr. Miles

Expert
Jao, men linjen du nämner fanns ju så sent som på 2000-talet. Jag pratar 70- eller mycket tidigt 80-tal nu, om inte tidigare tom.
Jag vet att man inte kan lita på Wikipedia 100% men det står inte Stockholm i listan av VARIGs historiska destinationer.
Varig destinations - Wikipedia, the free encyclopedia

Däremot SAS flög till Brasilien förut.
SAS Interkontinentala linjenät år 1974 - hur såg det ut då? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Moco

Medlem
Jag vet att man inte kan lita på Wikipedia 100% men det står inte Stockholm i listan av VARIGs historiska destinationer.
Varig destinations - Wikipedia, the free encyclopedia

Däremot SAS flög till Brasilien förut.
SAS Interkontinentala linjenät år 1974 - hur såg det ut då? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Möjligt, jag litar dock mer på informationen från personen i fråga än på Wikipedia. Som exempel flög ju Northwest till Stockholm på 80-talet, och det finns inte heller med där...

Varig bör ha trafikerat Arlanda med bla. 707 och 747.
 

Dr. Miles

Expert
Möjligt, jag litar dock mer på informationen från personen i fråga än på Wikipedia. Som exempel flög ju Northwest till Stockholm på 80-talet, och det finns inte heller med där...
Off topic svar:

Vilket Wikipedia har du kollat?

Det står på Wikipedia att Northwest Airlines flög till Stockholm.
Wikipedia skrev:
In the mid-1980s, Northwest operated the only U.S. flag carrier service to Glasgow, Oslo, and Stockholm, as well as service to Copenhagen. However, this was later withdrawn after several years.
Northwest Airlines - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Toppen