Senaste nytt

Enterprise - Charleston

sembl

Medlem
Hej,

Det är många trådar om hur dåliga diverse företag är där man försöker scamma efteråt eller påstå att nya skador har uppstått.

Jag vill då lägga lite solskenhistoria om Enterprise i West Ashley, Charleston. Jag har hyrt på samma ställe i snart ett år och bemötandet har varit helt fantastiskt. Har hyrt allt från stora Vans för att köra upp till IKEA i Charlotte till förra veckan när jag skulle upp till kontoret i Durham. Varenda gång så är det nogrann genomgång av bilen tillsammans. De påminner alltid att skador som är större än omkretsen på en tennisboll bryr de sig inte så mycket om men noterar det alltid ändå på pappret.

De verkar vara dessutom dåliga på att ha små bilar utan mest SUVs och mellanklass så jag bokar alltid billigaste typ $33 per dag inklusive alla försäkringar men får alltid frågan vilken bil jag vill ha. Senast fick jag välja mellan Fiat 500X, Toyota Rav 4 eller en Ford Explorer. Det blev Rav 4 som fick avverka över 700 miles på 3 dagar.

Har de inte öppet, eller stänger tidigt så kan man lämna tillbaka dagen efter utan att bli debiterad extra. Men absolut bäst, de har en driver som kör dig tillbaka till hemmet/hotellet utan extra kostnad så man slipper ta en Uber eller Taxi och sparar ca $10. Dock så får han alltid en 5:a i dricks av mig.

En annan kul grej är att om de ser att du kört långt så brukar de ställa frågan om man gillade bilen och vill man köpa just den man kört så är det bara att höra av sig för "bra" pris.

Så allt är inte hemskt i biluthyrarbranchen för konsumenten.
 

Hachans

Medlem
Nej, verkligen inte!

Jag har hyrt av Enterprise i två olika småstäder utanför Boston eftersom det är halva priset jämfört med att hyra på flygplatsen. Jag slutade med det ena stället då de var dåliga på att svara på mail så det där med att ordna "we'll pick you up" var lite klurigt och bytte till ett annat ställe som var närmare kollektivtrafiken. Men kundservicen är exceptionell, de är alltid trevliga, tycker det är kul att det kommer utlänningar dit (det verkar annars mest vara ett ställe som bilverkstäderna i omgivningen använder för lånebilar) och så. Hyr av dem varje gång jag är i Boston och har aldrig varit några problem utan jag har fått det priset som stod på kontraktet, och ibland gratis uppgraderingar med motiveringen "Du är ju svensk, du ska köra en RIKTIG bil". Och så sitter man där i en SUV istället för sin compact...
 

flum

Medlem
Min erfarenhet, typ 40 hyrtillfällen, är att Alamo/National/Enterprise är väldigt bra att ha att göra med.
 
Toppen