Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

ELOS

Medlem
Enligt SAS (tfn support) kommer registrerade uppgraderingar via Optiontown att hanteras som vanligt parallellt med nya systemet och bevisligen sker uppgraderingar fortsatt. Jag förstår inte denna brådska med att begära tillbaka pengar.....? Om inte uppgradering går igenom kommer ju pengarna automatiskt tillbaka även framöver.
 

peng

Medlem
Enligt SAS (tfn support) kommer registrerade uppgraderingar via Optiontown att hanteras som vanligt parallellt med nya systemet och bevisligen sker uppgraderingar fortsatt.

Detta motsägs av SAS upgrade-sida (Uppgradera din flygresa - SAS) där det står att man ska kontakta OptionTown för att begära tillbaka pengar om man flyger efter den 25:e april. Så osäkerheten fortsätter.
Note! it’s no longer possible to upgrade via Option Town.
If your flight is scheduled starting April 25 please contact Optiontown to get a refund.
 

ELOS

Medlem
Ja jag vet men jag tänker behålla mina Optiontown ytterligare lite längre fram och ser vad som sker särskilt eftersom uppgradering verkar vara möjlig trots allt. Eftersom man handlat via kreditkort på Optiontown är man ju skyddad om verksamheten skulle gå i konkurs. I så fall begär man tillbaka pengar från kreditkortsbolaget.
 

Canadien

Medlem
På denna länk står det att gamla poänguåpgraderigar behandlas för flighter också den 26:e, så det kanske är samma för OT.

Ingen som fått 27:e eller senare godkänd här antar jag?
 

Kronholm

Medlem
märkligt att det fortfarande går att använda OT för bokningar som ligger efter 25e april. Jag har en bokning 10 juni och en i feb 2017, båda går att buda på. Borde inte OT flagga upp med info?
 

Canadien

Medlem
märkligt att det fortfarande går att använda OT för bokningar som ligger efter 25e april. Jag har en bokning 10 juni och en i feb 2017, båda går att buda på. Borde inte OT flagga upp med info?
Varför? De lever ju på att låna dessa pengar av oss, investera, och sedan eventuellt återbetala. Så länge som folk är villiga att anlita dem kommer de ta emot pengarna. Den intressanta frågan är när SAS upphör med tilldelningen av säten till OT.
 

Johanna

Medlem
Tror ni dom har glömt HK eller kan man inte kunna uppgradera på resa dit?
Only available when you fly with SAS intercontinetal flights to/from USA, China and Japan.

också sämre tillgång på fast track och lounge med nya systemet.
 

Agö

Medlem
Tror ni dom har glömt HK eller kan man inte kunna uppgradera på resa dit?
Only available when you fly with SAS intercontinetal flights to/from USA, China and Japan.

också sämre tillgång på fast track och lounge med nya systemet.
Här räknas det nog som Kina.
 

RickardG

Medlem
Ska bli intressant att läsa de detaljerade villkoren i morgon. Vad händer om jag budar, och vinner, men samtidigt har en gammal OT liggandes som går igenom? Dubbla chanser kanske, men antagligen också en risk arr få betala två gånger för samma sak...
Nu har jag fått skriftligt besked från SAS:


Uppgraderingar gjorda via Optiontown som inte gått igenom innan vi bytte systemet kommer inte att godkännas så du ska inte riskera något.

Så jag väljer att chansa och kör båda systemen.
 
Toppen