Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Voyageur

Medlem
Sofitel Kürfurstendamm Round 2! Hotellet levererar allt som förra gången gick fel. Uppgraderad från billigaste rum till minisvit. Fick specifikt tom välja vilket rum jag ville vid incheck. Dessutom tidig incheck vid 12 tiden. Club floor och sedvanlig drinkbiljett. Kudos till hotellet för att ha stenkoll på vem gästen är och när man senast bodde på hotellet. Dessutom ett välkomstbrev som ytterligare belyste de facto. Details details details....
 

ARN-FRA

Medlem
Pullman Phuket Arcadia.

Uppgraderad från Grand Deluxe till Ocean view Grand Deluxe. Fritt vatten och läsk inom rimliga gränser. Ett stort kakfat (!) på rummet.

Och - om jag läst rätt - trippla bonuspoäng i mars för Platinumgäster.
 
Novotel Hong Kong Citygate

Uppgraderad från Executive Premier-rum till Executive Premier-svit. Fruktfat. (Feb 2016)

Uppgraderad från Standardrum till Executive Premier-rum. Kakor. (Mars 2016)
 

henrik l

Medlem
Novotel Barcelona City. Hade bokat rum för 2 vuxna och 2 barn. Fick en minisvit på 16:e våningen. Sonen på 9 år var helt lyriskt och tyckte att det var mycket bättre än hörnrummet högst upp på Scandic Opalen för två veckor sedan, som inte var så illa:)
 

ARN-FRA

Medlem
För första gången på länge blev jag inte uppgraderad. Sofitel Phokeetra i Krabi. Och när jag checkade in stod det Gold på min "dossier" trots att jag varit platina i åratal. Och för late check out kan det inte lova något förrän dagen innan. Hepp.
 

palmen

Moderator
I och med att det blandas lite om uppgraderingar med status gold/platinum så har vi skapat en ny tråd som gäller för uppgradering som gold
Uppgradering som Gold på Accor Le Club | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vänligen använd den tråden för att rapportera om era uppgraderingar som gold och denna tråd ska användas för rapporter om uppgradering som platinum.
Om ni ser att någon postar "fel" anmäl gärna inlägget så kan en moderator flytta det till rätt tråd.

//Moderator
 

taxvalp

Medlem
Sofitel Lafayette i Washington DC. Bokat "Luxury room" (mellanvariant) och uppgraderad inom samma kategori till fint hörnrum. Drinkvouchers, brev och lite godsaker på rummet första kvällen. Mycket gott intryck av hotellet och vi är glada att vi valde detta framför Capital Hilton, åtminstone att döma av fasaden...
 

cnatto

Ny medlem
Uppgraderad på Novotel Beijing Peace från standard till superior room, inklusive specialinceckning på våning 17(?).
 

lillemannen

Medlem
Uppgraderad i Bangkok Pullman Grand, billigaste rummet mot executive room högt upp med lounge access.
Tallrik på rummet.

Hongkong citygate lågt boende över natten blev uppgraderad till executive room.

Får säga att mitt platinum i privat resande ger mig fördelar jag vill ha. Tack Accor!
 
Uppgradering från classic room till superior room på Sofitel Victoria Warszawa. Rätt okey rum men väldigt rörigt möblerat med ett överskott av möbler bortom sängen som ni kan se på bilden. Wifi fungerar sporadiskt på rummet (rum727) men personalen är väldigt bra och fick till och med ett glas champagne som välkomstdrink vid ankomst.
image.jpg
 
Toppen