Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

olo

Medlem
Skall man ha en godispåse för Diamonds så borde den innehålla saker som är relaterade till resor och jag har gärna sett att de lagt in några erbjudanden som de själva kan fixa, och som bara har en indirekt kostnad för SAS. Det skulle kunna finnas val mellan loungekuponger (så det går att ta med några extra gäster någon gång), upgraderingsvoucher (skulle i min värld kunna vara villkorade med den högre nivån av bokningsklasser - något som vore eftertraktat för alla Diamonds som bara får åka ekonomi) och motsvarande. Det skulle även kunna finnas SAS-brandade (rese)prylar som ex. passfodral/reseplånböcker eller varför inte 2st av nya lounge-glasen?

Biobiljett och shoppingtur på NK kan allt kvitta...
 
Fick ett fint mail från SAS idag: "Välkommen till ett nytt Diamant-år!"
Återkvalificerade till Diamond igen, period 1 Mars - 28 Feb, men fick mail först nu.

Jag har samma period och fick samma mail idag. I mitt står det att nytt Eurobonuskort kommer när mitt Amex-kort går ut. Stämmer det verkligen att SAS sparar in på korten om man har Eurobonus kreditkort? Numera när man har incitament att ha kortet nära tillgängligt när man flyger Go så brukar jag ha det i bröstfickan på reseskjortan. Slarvig som jag är så har kortet hamnat på vift ett antal gånger på grund av det.
Sen får jag se om Amex skickar något nytt kort - de har fortfarande inte uppdaterat mitt guldkort när jag fick Diamant första gången.

Tilläggas kan att jag beställde ett nytt Eurobonuskort förra veckan för jag har slarvat bort det gamla; fick det på rekordtid men det visade fortfarande giltighet för föregående period trots att jag som sagt återkvalificerat för ett antal månader sen...
Får väl prova igen nu och se om det är ny period...
 

Dahl

Medlem
Jag testade idag att åka i GO till OSL.
Både tot bad jag att få en flaska vatten, de hade stenkoll behövde inte ens visa kort.
 

DHXSTHLM

Medlem
Eftersom vi har så många frekventa resenärer här med oss, kan någon hjälpa mig att förklara:

1. Andra flygbolags program där nivån motsvarar EBD, finnd där några villkor/benefits som överträffar EBD? (CU, gratis dryck, lounge vid ankomst, points expiry etc)
2. Jag har länge tänkt att efter EBG, så ska jag börja flyga och samla flygpoäng hos en annan allians/flyg. Med mitt resmönster så fixar jag EBG + 80000miles under ett år. Något jag seriöst har funderat på då jag verkligen inte känner att EBD ger mig något? Väger nu guld hos 2 allianser mot EBD.
3. Vilken enskild förmån har du lust att se hos EBD? Här måste jag nog ändå säga 2 (eller 4) st upgrade vouchers på short haul eller 1 (eller 2) på long haul.

God morgon på er alla också =)
 

DHXSTHLM

Medlem
Member overall rating Turkish: 8,85 (215 reviews)
Member overall rating SAS: 4,61 (162 reviews)
Enl webflyer forum

Något som stack ut var just:
Elite level program Turkish: 8,98
Elite level program SAS: 3,99

Jag känner mig väldigt anti SAS nu, vilket jag egentligen inte är, men detta måste väl ändå säga något om SAS-Eurobonus-och hur det tar hand om sina frekventa resenärer?
 

DHXSTHLM

Medlem
Från FT forum (inte mina anteckningar)

During this week SAS has held dialogue meetings in few cities in Finland
thumbsup.gif


I took some notes worth to share.

-SAS has now 4,2 million eurobonus members
-May 2016 till somewhere to 2017 they will have totally new IT with new booking site (reflecting your status colour and other fancy things)
-They said to have saved 4,2M SEK from year to 2012 to today, improving internal efficiency
-No Bangkok route will be launched, very clear NO to that question
-Uptiontown will be cut and the new upgrade system allows you to upgrade within 90 days to 48 hours. at 36 hours will be confirmed. An instant upgrade option will be given within 10 days.
-Diamonds will have a new secret benefit
smile.gif
it was Anders Wahlstrom who really pointed out that. What could it be?
-etc etc
 
D

Deleted member 4140

Guest
Ska bli intressant att se, ger SAS denna Diamond perioden + nästa period och om det inte händer något kul så skippar jag nog EBD. Känns inte som något värde.
 

Henrico

Medlem
Skulle jag bara resa inrikes/europa så vet jag inte om Diamond skulle vara så viktigt för mig utöver guld. Men då mitt resemönster är 90% interkontinentalt plus 2-3 resor med familjen (även där utanför Europa) årligen så känns Diamond väldigt bra för mig i och med Courtesy upgrades och möjligheten att ge bort ett guldkort. Ingen expiry date på poäng är också något som jag uppskattar då jag helt enkelt inte hinner utnyttja alla poäng.

...sedan tycker jag att Diamondsupporten via mail är otroligt bra. Snabba och korrekta svar på högt och lågt.
 
Toppen