Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Jakob K

Medlem
Tog en första titt på nya E-klassen och blev inte speciellt imponerad.
Någon som hunnit med att provköra ?

Jag har provsuttit snikversionerna som fanns hos Merca Danderyd. Jag var inte heller helt övertygad. Men då snackar vi tygklädsel osv.

Har just kört 150 mil i en S350L 4Matic i tyskland. Den delar ju åtminstone displayer och lite sånt med nya e vad jag förstått. Det är otroligt många klick och snurr för att bara gör en enkel sak som att justera stolens svank mm. Känns inte helt genomtänkt: Man famlar ju alltid efter stolsinställningar ......på stolen.

Jag tänker nog inte byta till nya e innan de får till en muskeldiesel. Steget känns för litet annars på nåt vis.
 
Har beställt en Passat GTE med en massa utrustning. Går omkring och funderar på om jag ska ha den på finansiell eller operationell leasing. Med operationell är restvärdet garanterat och en hybrid anno 2016 kan vara helt toppen i restvärde 2019 eller botten. Hur hade ni gjort?
 

JohanA

Medlem
Hur mycket packning (resväskor) får man plats i bagageutrymmer på en BMW X3 egentligen? Får tre normalstora väskor plats?
Dvs en 96 l, en 68 l, en 55 l?
 

Valley

Medlem
Hur mycket packning (resväskor) får man plats i bagageutrymmer på en BMW X3 egentligen? Får tre normalstora väskor plats?
Dvs en 96 l, en 68 l, en 55 l?

Nu kan jag inte literstorleken på det vi har haft med oss. Men 3 väskor har varit med. Plus "Labbe"

Och så har vi kört en veckas skidsemester för 3 personer inklusive en massa mat :)
Fast, vi fick fälla ner ryggstöd för att få plats.

Om ingen annan har något svar kan jag mäta i morgon
 

Valley

Medlem
Jag har provsuttit snikversionerna som fanns hos Merca Danderyd. Jag var inte heller helt övertygad. Men då snackar vi tygklädsel osv.

Har just kört 150 mil i en S350L 4Matic i tyskland. Den delar ju åtminstone displayer och lite sånt med nya e vad jag förstått. Det är otroligt många klick och snurr för att bara gör en enkel sak som att justera stolens svank mm. Känns inte helt genomtänkt: Man famlar ju alltid efter stolsinställningar ......på stolen.

Jag tänker nog inte byta till nya e innan de får till en muskeldiesel. Steget känns för litet annars på nåt vis.

Du får släpa dig bort till konkurrenten och testa nya 7-Serien, så kan vi få en bra jämförelse :p
 

Valley

Medlem
Hur mycket packning (resväskor) får man plats i bagageutrymmer på en BMW X3 egentligen? Får tre normalstora väskor plats?
Dvs en 96 l, en 68 l, en 55 l?
Ursäkta dröjsmål.
image.jpg
Väskstorlek
- 155l
- 78l
- 50l
- 37l
 

Palazzi

Medlem
Någon som hört om svenska riktpriser för nya Alfa Romeo Giulia?

Är lite intresserad av bensinaren på 2.0L o Automat. Testade den i Frankrike o blev övertygad.... 6.6s/100m är inte så tokigt för en basversion med automat (!!)

Ser riktpriser i Italien för dieseln, men på den marknaden erbjuds bara toppbensinaren på 510hk. Basdieseln går på 35.000€.

I England kostar samma diesel 6.000£ MER än nämnd bensinare, o dieseln översätts 1/1 € vs £ o landar alltså på 35.000£

Den version jag söker skulle rimligen kunna landa 29.999 med Automat i t.e.x Tyskland vilket verkar osannolikt lågt. Det är utan de 5-8% man brukar kunna justera.
 

Valley

Medlem
Någon som hört om svenska riktpriser för nya Alfa Romeo Giulia?

Är lite intresserad av bensinaren på 2.0L o Automat. Testade den i Frankrike o blev övertygad.... 6.6s/100m är inte så tokigt för en basversion med automat (!!)

Ser riktpriser i Italien för dieseln, men på den marknaden erbjuds bara toppbensinaren på 510hk. Basdieseln går på 35.000€.

I England kostar samma diesel 6.000£ MER än nämnd bensinare, o dieseln översätts 1/1 € vs £ o landar alltså på 35.000£

Den version jag söker skulle rimligen kunna landa 29.999 med Automat i t.e.x Tyskland vilket verkar osannolikt lågt. Det är utan de 5-8% man brukar kunna justera.

Enda jag läst är att man fått skjuta fram lanseringen och att priset i GB indikerades till £ 29.000 (Bensinaren).
Borde den kunna hamna kring en 300 papp ?

Men det är väl QV'n som gäller va ? :D
 

Palazzi

Medlem
Enda jag läst är att man fått skjuta fram lanseringen och att priset i GB indikerades till £ 29.000 (Bensinaren).
Borde den kunna hamna kring en 300 papp ?

Men det är väl QV'n som gäller va ? :D

Jo, det stämmer med vad jag hört. Italien och England får iaf leveranserna i september, o när Sverige kommer på tal vet jag inte.
Vid nyår kommer även en 2.5L bensin har jag hört, men att tjäna 0.4s/100m lockar inte. Det är fortsatt ingen QV.

Tyvärr blir det ingen QV Denna månad har jag rest så mycket med tåg o flyg att trippmätaren på nuvarande har rört sig 7 mil :( Får jag ihop 500mil/år blir jag överraskad!

300.000kr kan jag dock övertyga både partner o migsjälv om trots bristande nyttjande. Är så pass övertygad att jag lägger en förbeställning direkt om inte svenska priserna chockar.
 
Toppen