Senaste nytt

Poängrabatt inom Norden

Layzedad

Medlem
Fly round trip with SAS, Wideroe* between; SAS Go SAS Plus Taxes and fees
Denmark, Norway, Sweden and Finland

Go 12 000 Plus 18 000
Book: April 19 - 25, 2016
Travel: May 9 - October 31, 2016

EuroBonus Point bargains - SAS
Har försökt boka GOT - TOS utan framgång, bokningen påstår att det bara gäller till Finland, det skall egentligen stå Denmark, Norway, Sweden -> Finland. Har gjort en print screen och skickat till diamondsupporten på inrådan av bokningen så får vi se vad som händer...
Vad säger expertisen, ska jag vänta eller boka och begära kompensation?
 

Dr. Miles

Expert
Har försökt boka GOT - TOS utan framgång, bokningen påstår att det bara gäller till Finland, det skall egentligen stå Denmark, Norway, Sweden -> Finland. Har gjort en print screen och skickat till diamondsupporten på inrådan av bokningen så får vi se vad som händer...
Vad säger expertisen, ska jag vänta eller boka och begära kompensation?
Det står: between Denmark, Norway, Sweden and Finland, så det är nog tolkningsfråga.

Jag uppfattade som:
Denmark, Norway, Sweden < - > Finland
 

FFlash

Medlem
Sweden -> Finland. QUOTE]

:D tänkte en stund att denna skulle vara riktad som oneway kampanj för att fylla planen. Nämligen under SAS dialogmöte klagade de på att planen är fullbokade från Finland till ARN men halvtomma från ARN till Finland (?) Vart tar alla Finnar då vägen, åker de hem via Ryssland, eller flyger de till Sverige men sedan åker båt hemvägen för att handla snus o sprit?
 

ekf

Medlem
Det står: between Denmark, Norway, Sweden and Finland, så det är nog tolkningsfråga.

Jag uppfattade som:
Denmark, Norway, Sweden < - > Finland
Ja, sådär brukar det stå, och gäller då inte mellan länderna till vänster om "and", utan istället en av länderna på vänstra sidan och det till höger...
 

MWi

Medlem
Testade att boka till Mariehamn som tekniskt ligger i Finland från Visby men det gick inte heller (vet att del av resan är codeshare, men tycker ändå att det är beige av SAS)
 

M@GNÜS

Medlem
:D tänkte en stund att denna skulle vara riktad som oneway kampanj för att fylla planen. Nämligen under SAS dialogmöte klagade de på att planen är fullbokade från Finland till ARN men halvtomma från ARN till Finland (?) Vart tar alla Finnar då vägen, åker de hem via Ryssland, eller flyger de till Sverige men sedan åker båt hemvägen för att handla snus o sprit?
Inte så konstigt då priserna till Helsingfors från valfri destination i Europa med SAS ofta är billigare än till Arlanda... Därmed bokar många till Helsingfors och hoppar av på Arlanda... Konstigt att SAS inte själva förstår detta...
 
  • Gilla
Reactions: MWi
Toppen