Senaste nytt

Begår SAS ett allvarligt fel med voucher biljetter?

Concorde

Founding Member
Inte nog med att jag blev vansinnig på SAS patetiska IT (seat map online visade tydligt att rad 21-22 på fallfärdiga MD81 var exit row, men vid boarding var det så klart 20-21...:mad:) så har dom mage att biljettera Cash + kompensations voucher inköpt biljett som Bonus biljett.

Jag menar; köper en biljett som kostar 4500 i Economy. Lägger in 300EUR i voucher samt resten kontant. SAS telesales bokar den som bonus resa. Det är inte en bonus resa! Det är en revenue fare-bucket som betalats med pengar och kompensation då jag blivit offloaded tidigare. jag hoppas verkligen att det beror på att deras system inte fixar det (men alla vet vi att amadeus tillåter manuella inputs) så det verkar som det är ytterligare ett oerhört sniket och snålt förfarande från SAS.

rätta mig om jag har fel, vänligen.
 

011430121

Medlem
De flesta M-81:eek:r har Exit vid rad 20 och 21
Det finns några som har 21 och 22.
Dessa maskier saknar A och C på rad 1

Självklart är detta ingen bonusresa!
Voucher måste värdesättas som pengar och inte poäng.
Om Du inte hade varit EB medlem, hur hade SAS bokfört biljetten?

Har Du ringt SAS och fram fört Dina synpunkter?
 

Senator

Moderator
Den skall inte bokas som bonusresa, men i den bokningsklass man betalar för. T.ex. kan man också köpa affärsklass och del-betala. Vocuchern skall bara var en form av betalning. Jag har aldrig haft problem med detta.
 

agehall

Medlem
Det där är helt åt h-vete. Mina föräldrar bokades i K, vilket är en helt normal fare bucket. Den stora skillnaden var nog att jag gjorde allt på ARN, inte via telefon. Ring och bråka alt ta det nästa gång du passerar ARN. Du ska självklart hamna i en riktigt fare bucket.
 

Gnopps

Medlem
Superkonstigt! Skulle de alltså ha bokat en betald resa som en bonusresa? Du fick inte ett sånt där kombinerat poäng+cash pris? Vad händer om du skulle vilja byta flyg? Måste det då finnas bonusplatser lediga?

Jag har tidigare gjort som du och betalat SAS med resecheck + kontanter, den bokades såklart som en helt vanlig biljett.
 

Concorde

Founding Member
Den bokades som cash + points verkar det som. Ska ringa och säga till dom att detta är helt uppåt väggarna.
 

agehall

Medlem
Det vore intressant att veta hur många poäng de tog. De kan ju inte gärna boka den som cash+points utan att ta några poäng. Eller köpte de poäng för din voucher och tog resten som cash??
 
Toppen