Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

D

Deleted member 4140

Guest
Kundtjänst suger som regel, oavsett om det är sas eller någon annan kundtjänst.
 
Igår med SK2837 CPH-LPA i C. Låg beläggning bra CC. Men enligt "The Menu" i stolsfickan skulle det finnas sallad och paj att förtära. Avgång 08.40 därefter serverades en urtrist frukostlåda. Flygtid enl. tidtabell 5t30 min. Jag tycker att lunch borde serveras. Frukost har redan ätits innan ombordstigning. Att dessutom utbudet inte motsvarar det som utlovas är inte bra. Mackor i all ära men så kul är de inte. Jag ser SAS som ett alternativ till trista tidiga charterflyg men då behöver SAS bli bättre att ta hand om passagerarna. Inte klagan snarare bön.

Dessutom gintonic i plastglas men grannen fick jägermeister i glasglas. Underlig inkonsekvens. Dessutom noterade jag att besättningsmaten var just lunch, kan dom få ombord den kan dom väl furnera för pax också.
 
Last edited by a moderator:

Agö

Medlem
Igår med SK2837 CPH-LPA i C. Låg beläggning bra CC. Men enligt "The Menu" i stolsfickan skulle det finnas sallad och paj att förtära. Avgång 08.40 därefter serverades en urtrist frukostlåda. Flygtid enl. tidtabell 5t30 min. Jag tycker att lunch borde serveras. Frukost har redan ätits innan ombordstigning. Att dessutom utbudet inte motsvarar det som utlovas är inte bra. Mackor i all ära men så kul är de inte. Jag ser SAS som ett alternativ till trista tidiga charterflyg men då behöver SAS bli bättre att ta hand om passagerarna. Inte klagan snarare bön.
Borde inte detta ligga i tråden "SAS - det här gjorde ni mindre bra"?

I sak: det borde verkligen finnas mer än frukostlådan att äta. Det duger inte på en så pass lång flygning.
 
Right you are. Jag är inte så bra på trådnavigering. Jag skulle gärna framföra synpunkterna direkt till SAS men hittar ingen ingång. Jag är heller inte så bra på att klaga, kanske bättre på att i positiv anda framföra förbättringsförslag. Kanske kunde bc.se få en egen ingång till SAS för denna typ av synpunkter.
 

palmen

Moderator
Igår med SK2837 CPH-LPA i C. Låg beläggning bra CC. Men enligt "The Menu" i stolsfickan skulle det finnas sallad och paj att förtära. Avgång 08.40 därefter serverades en urtrist frukostlåda. Flygtid enl. tidtabell 5t30 min. Jag tycker att lunch borde serveras. Frukost har redan ätits innan ombordstigning. Att dessutom utbudet inte motsvarar det som utlovas är inte bra. Mackor i all ära men så kul är de inte. Jag ser SAS som ett alternativ till trista tidiga charterflyg men då behöver SAS bli bättre att ta hand om passagerarna. Inte klagan snarare bön.

Dessutom gintonic i plastglas men grannen fick jägermeister i glasglas. Underlig inkonsekvens. Dessutom noterade jag att besättningsmaten var just lunch, kan dom få ombord den kan dom väl furnera för pax också.
Håller med om att det är dåligt, flighter innan 9 så serveras bara frukost. Den niten har man själv gått på när Barcelona flighten avgick 09:00 från Oslo, nu är den dock flyttad till 09:05 (och jag tror inte det är en slump).
Tror detta är en linje som inte många vill betala direkt mycket för och de ligger på samma nivå som charterbolagen av just den anledningen.
Det borde dock finnas något mer ätbart ombord kan jag tycka. Finns det sallad och paj på flighter som avgår innan 9 på morgonen?

Här har du länken till SAS feedback formulär (googla fram med "sas customer care kontakt")
Kontakta Customer Care - SAS
 

TasselT

Medlem
Piloterna är försenade.... Den var ny för mig :) SK579 just nu....
Händer rätt ofta på sista flighten ARN-UME då piloterna brukar komma direkt från en flygning LHR-ARN.
Senast (1/11 förra året) fick vi sitta och vänta på ARN i över en timma då piloterna var sena in från LHR pga dimma i London.

/ TT
 
Toppen