Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

AtleFlyg

Medlem
Min spend är 15:- hittills i år enligt Amex hemsida och har så varit sen årsskiftet... Fasen bara att inte själva fakturorna också stannar på 15:-
 
Jag har bara problem vid inloggning helt plötsligt. Kortet fungerar som vanligt. Lite irriterande att inte kunna se transaktionerna men jag ska ringa amex på måndag
 
D

Deleted member 13551

Guest
Hej!
Ny här på forumet. Har en liten fråga jag inte riktigt hittat svar på. Jag har länge haft ett Amexblue som sekundärt kort. Bara använt ibland för enstaka/större köp. Hur som helst så vill jag nu skaffa ett SAS EuroBonus American Express Premium Card och använda som primärt kort.

Om jag fattat de hela rätt så får jag inga 10k EB poäng eftersom jag redan är kort-medlem, men de hade ju såklart vart trevligt.
Så vad föreslår ni? Ska jag avsluta Amexblue och ansöka om nytt efter nån vecka eller kan man få till en deal med dom ändå?
Antar att samma problem uppstår när man blir inbjuden, eller?

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Hej!
Ny här på forumet. Har en liten fråga jag inte riktigt hittat svar på. Jag har länge haft ett Amexblue som sekundärt kort. Bara använt ibland för enstaka/större köp. Hur som helst så vill jag nu skaffa ett SAS EuroBonus American Express Premium Card och använda som primärt kort.

Om jag fattat de hela rätt så får jag inga 10k EB poäng eftersom jag redan är kort-medlem, men de hade ju såklart vart trevligt.
Så vad föreslår ni? Ska jag avsluta Amexblue och ansöka om nytt efter nån vecka eller kan man få till en deal med dom ändå?
Antar att samma problem uppstår när man blir inbjuden, eller?

Tack på förhand!
Om jag kommer ihåg rätt behöver man vara utan amex i ett eller två år innan man kan få ny signup bonus. Att bara vara utan kortet i 1 vecka ska man absolut inte räkna med ger någon ny signup. I så fall skulle jag säga upp och signa nytt kort varje vecka.
 
Kan låta rimligt, men att byta från ett billigare kort till ett dyrare (och dessutom första bytet) borde inte innebära röd flagg. Men det ger väl sig.
 
Toppen