Senaste nytt

Vilket bonusprogram? - Nytt jobb i Manila, Filippinerna...

Dr. Miles

Expert
Komplettera med BA (eller AA), du lär ju göra någon resa med Oneworld då och då om du ska flänga runt. Poängen på BA förfaller inte så länge du har en transaktion på kontot typ vartannat år (kommer inte håg exakt).
Om @Smuffe inte flyger med dyra Cathay Pacific biljetter, finns det nog inte chans att kunna tjäna några miles till American Airlines AAdvantage.
Endast Y, B, H klass i Economy class ger miles till AAdvantage.
British Airways Executive Club ger i alla fall 25% avios på Cathay Pacifics bokningsklasse K, L, M, N, Q, S, V.

Malaysia Airlines kampanjbiljetter i Economy class bokas ofta i Q och O klass vilket inte heller ger några miles vare sig till American Airlines AAdvantage eller till British Airways Executive Club.

American Airlines AAdvantage Airline Partners | aa.com
Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways


Avios på British Airways Executive Club är dock användbara om man befinner sig i Asien.
Det går att boka en bonusresa från 4.500 avios per flight (ännu mindre avios om man väljer Avios+Cash option).
 

Smuffe

Medlem
Man kan få Amex kort anslutet till Cathay Pacific i Filippinerna.
View All Cards | American Express

I Malaysia fick jag ett Platinum kreditkort utan årsavgift.
Det var ganska fördelaktigt för på vissa restauranger fick man 10 membership rewardpoäng för 1 MYR

Det är ju absolut ett alternativ. Jag ska kika på det. :)

Om @Smuffe inte flyger med dyra Cathay Pacific biljetter, finns det nog inte chans att kunna tjäna några miles till American Airlines AAdvantage.
Endast Y, B, H klass i Economy class ger miles till AAdvantage.
British Airways Executive Club ger i alla fall 25% avios på Cathay Pacifics bokningsklasse K, L, M, N, Q, S, V.

Malaysia Airlines kampanjbiljetter i Economy class bokas ofta i Q och O klass vilket inte heller ger några miles vare sig till American Airlines AAdvantage eller till British Airways Executive Club.

American Airlines AAdvantage Airline Partners | aa.com
Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways


Avios på British Airways Executive Club är dock användbara om man befinner sig i Asien.
Det går att boka en bonusresa från 4.500 avios per flight (ännu mindre avios om man väljer Avios+Cash option).

Tur att man vi har dig Doktorn... Vad skulle vi göra annars? :D

Skulle du snarare rekommendera att jag satsar på Cathay's FFP och samla poängen där ihop med @Glenn E tips om Amex?
Då får jag in alla småskvättar samt vardagsutgifter till samma konto.
Dessutom kan jag väl i sådana fall betala räkningen via Betalo och putta in poäng till EuroBonus?
 

MarSecLtd

Medlem
Det är ju absolut ett alternativ. Jag ska kika på det. :)



Tur att man vi har dig Doktorn... Vad skulle vi göra annars? :D

Skulle du snarare rekommendera att jag satsar på Cathay's FFP och samla poängen där ihop med @Glenn E tips om Amex?
Då får jag in alla småskvättar samt vardagsutgifter till samma konto.
Dessutom kan jag väl i sådana fall betala räkningen via Betalo och putta in poäng till EuroBonus?


Blir nog svårt att betala en Phil Amex räkning på betalo ;)
 

Ricci

Medlem
Lite ot i denna tråd...

Men vi borde ha en inofficiell BC-träff i Manila snart....
(Som det ser ut nu kommer jag vara i Makati 27maj och 8-10juni)
 

Smuffe

Medlem
Jag åker ner den 19 juni som det ser ut.

Se där, just k det området ska kontoret ligga om jag har förstått det hela rätt. :)
 
Toppen