Senaste nytt

Tight ankomst/avgång

Bangkok * Helsingfors (Terminal 2)
AY090 I 08:55 * 15:20

-

Helsingfors (Terminal 2) * Stockholm (Terminal 5)
AY637 I 16:00 * 15:55

Såg först nu att jag har det ganska tight till planet som ska ta mig till Stockholm, vad tror ni? Bör jag kontakta Finnair och välja en senare avgång? Såg att planet både lördag och idag har kommit efter 16:00 :(
 

Bryant

Medlem
Om du har allt i samma bokning så är det inget att oroa sig för. Blir du sen så ser Finnair till att du kommer med ett senare flyg.
 

Jacob

Medlem
40 minuter bör fungera bara inkommande flyg är i tid. Och som sagt missar du din anslutning blir du automatiskt ombokad till nästa flyg.
 

Ubbe

Medlem
40 minuter bör fungera bara inkommande flyg är i tid. Och som sagt missar du din anslutning blir du automatiskt ombokad till nästa flyg.
Men hur kul är det på en skala mellan 1-10 ?? Förmodligen har man ju hyfsad planering för första dagarna...
 

Nystrom

Medlem
Bangkok * Helsingfors (Terminal 2)
AY090 I 08:55 * 15:20

-

Helsingfors (Terminal 2) * Stockholm (Terminal 5)
AY637 I 16:00 * 15:55

Såg först nu att jag har det ganska tight till planet som ska ta mig till Stockholm, vad tror ni? Bör jag kontakta Finnair och välja en senare avgång? Såg att planet både lördag och idag har kommit efter 16:00 :(

Kan ju bli lite tight om du har med dig incheckat bagage. Vet inte vad Finnair har för minimitid för bagage men SAS vill ha 50 min för att garantera bagaget
 
Toppen