Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

BusinessClass

Redaktör
Från och med den 25 april kan SAS kunder bjuda på en uppgradering till Plus eller Business. SAS gör det nu möjligt att enkelt lägga ett bud på en uppgradering på flyget oavsett om det är inom Europa, Norden eller till och från USA eller Asien. Med den nya produkten, SAS Upgrade, bestämmer man själv…
 

toer00

Medlem
Då uppmanar jag alla som tänker utnyttja tjänsten framöver (speciellt på Long-Haul) att rapportera in lika flikigt som OT-tråden.
Kul att se vilka bud som går igenom och detta relaterat till den uppgraderade kabinens "kabin faktor"...

Både fr. GO - PLUS samt PLUS-BUSINESS (samt ståplats till GO :D)...
 
Spännande, skall bli kul att se om det går att få till vettiga priser/poäng.
Jag lyckades aldrig få uppgradering via OT så jag kanske har bättre lycka med det nya systemet!
 

DHXSTHLM

Medlem
Om jag förstår det hela rätt, så innebär detta slutsamarbetat mellan SAS och OT och istället körs uppgraderingarna via Plusgrade?
 

dino_81

Medlem
Undrar hur SAS (Plusgrade) kommer att resonera kring om det "högsta" budet är väldigt lågt?

Nu vet jag inte hur många det är som tidigare nyttjat OT och som framöver kommer att nyttja Plusgrade men jag kan tänka att det finns vissa linjer och tider då uppgraderingar i princip inte nyttjas öht.

Kommer då ett "skambud" att accepteras bara för att det råkar vara högst? Eller kommer att finnas någon form av utgångsbud?

Om jag förstår det hela rätt, så innebär detta slutsamarbetat mellan SAS och OT och istället körs uppgraderingarna via Plusgrade?

Stämmer bra.
 

Canadien

Medlem
Undrar hur SAS (Plusgrade) kommer att resonera kring om det "högsta" budet är väldigt lågt?

Lufthansa, som också använder PlusGrade som system bakom, har ju löst det genom att det inte går att dra slidern lägre än ~€700 för en M->C uppgradering, så det går ju att begränsa på så vis.
 
Toppen