Senaste nytt

Skillnad på Sas Business Saver och Sas Business!

palmen

Moderator
Välkommen till forumet @Neo!

Du får självklart klä dig hur du vill när du reser, hel och ren brukar vara en bra måttstock för allas trevnad oavsett vilken kabinklass man reser i. En del gillar att klä upp sig medan andra åker i väldigt lediga kläder. Jag har själv haft med mig pyjamas ombord när jag rest i sas business och bytt om till när jag skulle sova.

Om du inte behöver flexibiliteten som en business biljett erbjuder skulle jag definitivt välja business saver. Du får exakt samma upplevelse ombord och på flygplatsen.
 

Neo

Ny medlem
Välkommen till forumet @Neo!

Du får självklart klä dig hur du vill när du reser, hel och ren brukar vara en bra måttstock för allas trevnad oavsett vilken kabinklass man reser i. En del gillar att klä upp sig medan andra åker i väldigt lediga kläder. Jag har själv haft med mig pyjamas ombord när jag rest i sas business och bytt om till när jag skulle sova.

Om du inte behöver flexibiliteten som en business biljett erbjuder skulle jag definitivt välja business saver. Du får exakt samma upplevelse ombord och på flygplatsen.

Tack! :)

Ja någorlunda fräsch är väl ett litet måste i min mening om man skall åka iväg, för sin egna och andras trevnad!
Men så länge det inte är skillnad på vanliga business och saver så får det bli saver, får man bara hoppas på att ens reskamrater inte ställer in resan i sista sekund.

Och så en liten fråga till, som har med platser att göra på flyget.
Jag förstår verkligen inte denna ritning över platserna på flygplanet:

Är det 1 x 2 x 1 platser? Hur ska man tänka på bilden om man vill anpassa bokningen efter om vi blir 1 eller två? Förlåt om det är en korkad fråga :)
 

Attachments

  • Skärmavbild 2016-04-13 kl. 12.30.23.png
    Skärmavbild 2016-04-13 kl. 12.30.23.png
    52,6 KB · Visningar: 276

palmen

Moderator
Tack! :)

Ja någorlunda fräsch är väl ett litet måste i min mening om man skall åka iväg, för sin egna och andras trevnad!
Men så länge det inte är skillnad på vanliga business och saver så får det bli saver, får man bara hoppas på att ens reskamrater inte ställer in resan i sista sekund.

Och så en liten fråga till, som har med platser att göra på flyget.
Jag förstår verkligen inte denna ritning över platserna på flygplanet:

Är det 1 x 2 x 1 platser? Hur ska man tänka på bilden om man vill anpassa bokningen efter om vi blir 1 eller två? Förlåt om det är en korkad fråga :)
Det är bilden som är lite fel hos sas, det är 1-2-1 config som visas (ny kabin). Ta platserna längst fram i mitten, bäst utrymme och perfekt om man är två. Finns en tråd om detta "bästa plats i sas Business" eller något liknande heter den. Om du skulle resa själv är det fortfarande bra platser, men om fönsterplatserna på rad 1 är lediga hade jag tagit dom om jag åkte själv.
 

Agö

Medlem
Tack! :)

Ja någorlunda fräsch är väl ett litet måste i min mening om man skall åka iväg, för sin egna och andras trevnad!
Men så länge det inte är skillnad på vanliga business och saver så får det bli saver, får man bara hoppas på att ens reskamrater inte ställer in resan i sista sekund.

Och så en liten fråga till, som har med platser att göra på flyget.
Jag förstår verkligen inte denna ritning över platserna på flygplanet:

Är det 1 x 2 x 1 platser? Hur ska man tänka på bilden om man vill anpassa bokningen efter om vi blir 1 eller två? Förlåt om det är en korkad fråga :)
Ingen dum fråga alls. Här hittar du korrekt seat map.

SAS första A340 som får nya kabinen | Sida 33 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vill någon av er sitta vid fönstret tar ni således rad 1, 3, 5, 7 eller 9 så kan resesällskapet ta plats i gångraden och ni kan ändå snacka med varandra.

Reser du ensam är det 2, 4, 6, 8 eller 10 som är bäst.
 

DHXSTHLM

Medlem
Radsituationen är något som jag har funderat en del kring och har erfarenhet i. Åkte senast i rad 9 ut och rad 3 tillbaks. Skulle alla gånger rek att du tar en rad 1 där du får tag på det, och undvik så mycket du kan rad 9 och 10 pga en rad anledningar:

1. slut på mat
2. bullrigare då den ligger direkt i anslutning till toan och även crew area
3. risk för att plus resenärerna kommer genom av misstag

Rad 1 är att rek, annars rad 2, 3, 4 etc etc...
 
Toppen