Senaste nytt

Neka Standby UG utan fysiskt EB kort?

tuesday

Medlem
God morgon!

Är det ett krav att man har sitt fysiska EuroBonus kort för eventuella uppgraderingar på SAS med EuroBonus poäng? Go > Business

Poängen syns på min EB profil och jag har SAS iPhone appen, mitt EBB nummer samt ID handlingar

Är det standard policy eller har man bara otur denna fina onsdagsmorgon? longHaul
 

EBGGOT

Medlem
God morgon!

Är det ett krav att man har sitt fysiska EuroBonus kort för eventuella uppgraderingar på SAS med EuroBonus poäng? Go > Business

Poängen syns på min EB profil och jag har SAS iPhone appen, mitt EBB nummer samt ID handlingar

Är det standard policy eller har man bara otur denna fina onsdagsmorgon? longHaul
Dummaste jag har hört! Jag har aldrig visat mitt kort när jag gjort standby upgrade utan det har tagit numret direkt från systemet!
 
  • Gilla
Reactions: Ebg
Jag har bara kört award upgrade två gånger tidigare och förvisso langat fram kortet men det har legat kvar på disken. Vad jag har förstått så är agenten mer intresserad av biljetten och ser poängen via den. I alla fall vad jag märkte i fredags och igår.
 

011430121

Medlem
Mitt minne sviker mig hur det var på det gamla goa dagarna, men tre uppgraderingar i år med poäng och inte visat kortet. Dessa uppgraderingar har gjorts på ARN i loungen, samt på ORD och NRT. Har faktiskt blivit lite förvånad att inte ha behövt visa kortet, vid uppgraderingen på ORD kommenterade inchecknings tjejen mina poäng, hon såg nog mitt saldo.
 

Canadien

Medlem
Man kan ju tänka sig att om man har ett vanligt namn så skulle man kunna ta någon annans poäng, men verkar långsökt. Är ju inte direkt svårt att hitta förövaren när man uppgett passnummer m m.
 
Toppen