Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

jonten

Medlem
Billigast är att skaffa amex elite för 4000 som start. Gör sen 3 resor till Hong Kong för 3000 kronor styck. Man bör då ha 47000 poäng och vara EBG för 13000 kronor. Sen behövs det 4 till resor till HKG med guld-bonus (11250 poäng per resa). Man kommer då att ha 92000 baspoäng för en total summa av ca 25000 kronor.
Man kan ju även sen "sälja" 2 st EBG och då sjunker ju investeringen. Så spelar man alla kort helt rätt så kanske man kan få EBD för 15 000:- isch
 

MBA

Medlem
Då var det fixat ett år till då...hoppas på många sköna Courtesy upgrades

Skärmavbild 2016-04-08 kl. 00.03.33.png
 

SASmackan

Medlem
Jag har efter mångt och mycket funderat på att skaffa mig ett Eurobonus MasterCard. Vore det inte rimligt att årsavgiften ingår när man är Diamond-medlem. Jag får väl fortsätta att harva med mitt Statoil-kort...
 

SASmackan

Medlem
Det ingår för EBG och högre. Dessutom ett Diners om du vill.

Jaha. Bra av Snubben på Eurobonus Kundtjänst som informerade om att "tyvärr så måste kortutgivaren få sin avgift oavsett vilken bonusnivå ni har - men just nu har vi ett erbjudande där du bara behöver betala halva årsavgiften"
 

Canadien

Medlem
Jaha. Bra av Snubben på Eurobonus Kundtjänst som informerade om att "tyvärr så måste kortutgivaren få sin avgift oavsett vilken bonusnivå ni har - men just nu har vi ett erbjudande där du bara behöver betala halva årsavgiften"
Kundtjänst...
Iofs skulle jag inte bli förvånad om MC återinför årsavgift p g a de nya EU-reglerna om max 0.3% avgifter, men just nu så står det iallafall tydligt att det ingår på Om Kortet | SAS Eurobonus World MasterCard
 

TreD

Medlem
Efter 17 månader kommer min sista resa som SAS Diamond på måndag. Hela upplevelsen har varit en besvikelse. Aldrig tilltalad med namn, ingen recognition över huvud taget, ingen uppgradering och många resor med tråkig CC. Jag är 60+ och tyvärr måste jag konstatera att min upplevelse är att de CC som varit sämst har varit medelålders. Vissa har varit totalt ointresserade o/e inkompetenta.
Konstigt nog har jag som varit medlem i Eurobonus sedan 1996, fått mycket bättre service på Swiss och Lufthansa. Det skrivs på BC att CC på Star Alliance inte kan se Diamondstatus hos SAS. Ännu konstigare då att jag fått så fint bemötande.... etc.
Jag instämmer på samtliga punkter, men speciellt med detta med inställningen till äldre passagerare. Den är förvisso helt i linje med ålderdiskrimineringen som har blivit en skandinavisk och särskilt en svensk specialitet låt vara att det inte är mycket till ursäkt. Utöver det pudras historien förstås med lite traditionell Jante-krydda. I den germanska kulturens motsatta förhållningssätt i så avseende ligger nog förklaringen till dina observationer. Färgen på plastbrickan tror jag har lite eller intet att göra med saken.
 

Moco

Medlem
Efter 17 månader kommer min sista resa som SAS Diamond på måndag. Hela upplevelsen har varit en besvikelse. Aldrig tilltalad med namn, ingen recognition över huvud taget, ingen uppgradering och många resor med tråkig CC. Jag är 60+ och tyvärr måste jag konstatera att min upplevelse är att de CC som varit sämst har varit medelålders. Vissa har varit totalt ointresserade o/e inkompetenta.

Konstigt nog har jag som varit medlem i Eurobonus sedan 1996, fått mycket bättre service på Swiss och Lufthansa. Det skrivs på BC att CC på Star Alliance inte kan se Diamondstatus hos SAS. Ännu konstigare då att jag fått så fint bemötande.

Swiss Eco Intra Europa; tilltalad med namn och bra service.

Swiss C Intra Europa; blev behandlad som en VIP-gäst och champagne serverades många gånger.

Lufthansa Eco Intra Europa; uppgraderad till C (det var inte fullt i Eco).

Lufthansa C Intra Europa, Frau und Herr Nilann blev serverade först trots att vi satt mitt i C-kabinen.

Lufthansa C till USA; min dittills bästa resa med CC som fanns i närheten hela resan och ingenting var omöjligt.

Lufthansa F t/r USA; enastående (orden räcker inte till), men det hade säkert inte med SAS Diamond/ Guld att göra.

Många i BC har tyckt att Lufthansa har stel men korrekt personal. Jag talar hygglig tyska så det kanske ha bidragit till det trevliga bemötandet och den fina servicen.


Nu blir det SAS Guld igen och det passar mig bättre. Jag tycker Guldstatusen är riktigt bra; val av plats redan vid bokning, incheckning av väska vid Gulddisken, fasttrack, lounge, priority boarding (de enstaka gånger det har fungerat hos SAS) och en och annan seatblock. Nu vet jag vad jag kan förvänta mig. Reser jag i Go beställer och betalar jag det som jag vill äta och dricka, utan att bli snäst eller ifrågasatt. Reser jag i Plus beställer jag det jag vill ha.

Jag kommer att resa så mycket framöver att jag kommer att behålla SAS Guld även kommande år, men blir nu av med SAS-oket där alla resor i första hand skall bokas med SAS. Bra pris, förväntad upplevelse och bra tider kommer att avgöra vilket flygbolag jag reser med.

Detta är mitt sista inlägg i denna tråd.

Har helt missat detta inlägg. Bra sagt och jag är helt enig med dig!
 

Henrico

Medlem
Är det bara jag som rent ut sagt ogillar fysisk recognition?

Jag vill inte bli tilltalad vid namn, jag vill inte bli serverad först - jag uppskattar courtesy upgrades (absolut den största motivationen för mig att flyga sas till USA.), seat block, samt att kunna ge bort guldkort till frun.
 

011430121

Medlem
Är det bara jag som rent ut sagt ogillar fysisk recognition?

Jag vill inte bli tilltalad vid namn, jag vill inte bli serverad först - jag uppskattar courtesy upgrades (absolut den största motivationen för mig att flyga sas till USA.), seat block, samt att kunna ge bort guldkort till frun.
+1
 
Toppen