Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Så de ska hålla på mina pengar fram till avresa (i juni)? Det låter inte som nån vidare lösning och jag gissar att både SAS och OT kommer få rätt mycket klagomål.
Jo, men det är ju flera parter inblandade så det är upplagt för strul, och det är ju OT du har "kontrakt" med, inte SAS. OT lär ju ha investerat dina pengar i någon 3-månaders räntefond eller så, och om de ska massutbetala liggande OT i förtid kommer det garanterat ta tid. Jag har två stycken till NRT liggande nu i närtid, ska bli intressant att se vad som händer.
 

bnr

Medlem
Med risk för att låta ovanligt pessimistisk; OT/SAS kan ju helt enkelt göra så att de kommunicerar att allt är som vanligt för de OT-requests som kommit in fram till idag, för att sedan skita fullständigt i att göra någonting med dem mer än att neka när och refunda enl. det som @Canadien skriver.

Även om vi skulle märka skillnaden, hur ska vi bevisa något?
 

pswe

Medlem
Jag väljer att vara positiv kring förändringen. Som Diamant gillar jag om det nya systemet kommer premiera status. Enda osäkerheten är kring poängintjäningen för uppgraderingar med cash i det nya upplägget, kommer dessa ge poäng för den högra klassen, om så är fallet saknar jag inte Optiontown alls.
 

bubblan

Medlem
Edit. Nu är svenska sidan ändrad till engelsk text

På svenska sas.se så har dem inte ännu uppgraderat infon om att OT är borta.
Uppgradera din flygresa - SAS

Vilket dom har här .
Upgrade your flight - SAS


Om dom kommer neka alla OTs som ligger inne så hoppas jag dom återbetalar det snarast, har lagt in för kommande flyg om ett par månader redan nu.

Status på OT är fortfarande Upgrade decision pending. Nu den 25e när OT försvinner så borde antingen alla senarelagda önskemål behandlas eftersom, som andra nämnt ovan.

Alternativt så borde väl det nekas direkt med hänvisning till det nya systemet
 
Last edited:

tuesday

Medlem
"By April 25, a new and improved SAS Upgrade service will be launched"

Kanske lite OT men tror ni att det möjligtvis blir billigare att uppgradera med poäng? Eller är det endast själva bokningsprocessen via OT som de ska förbättra?

Jag tänkte köra en standby UG imorgon från Go > Business ARN-LAX. Eller tycker ni att man ska avvakta? :)
 

JSQ

Medlem
det verkar som man nu varken får fast track / lounge osv när man uppgraderar med poäng vid incheckning, är det nytt?
 

Attachments

  • bc.png
    bc.png
    218,8 KB · Visningar: 194
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen